چه چیزی شما را بیشتر در خطر ابتلا به سرطان قرار می دهد: ژن و یا شیوه زندگی؟ دکتر Ed Giovannucci متخصص تغذیه در هاروارد عنوان کرد اغلب سرطان ها اجتناب ناپذیر هستند. ژن ها نقش مهمی دارند اما رژیم غذایی و شیوه زندگی نیز در اغلب موارد از اهمیت برخوردارند.

در تحقیقی که در تاریخ 9 می به صورت آن لاین در ژورنال JAMA منتشر شد، مشخص گشت با شیوه زندگی سالم می توان از بروز 40 درصد سرطان ها و 50 درصد مرگ و میر های ناشی از سرطان در آمریکا پیشگیری کرد. محققین شیوه زندگی 136000 مرد و زن سفید پوست را بررسی کردند و دریافتند عادات سالم با پیشگیری از سرطان های کلیه، پانکراس، پستان، کولون و ریه ارتباط دارد. این عادات عبارت بودند از: 150 دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته، حفظ شاخص توده بدن بین 18،5 تا 27،5، عدم استعمال دخانیات و مصرف اندک الکل (یک نوشیدنی در روز برای خانم ها، دو نوشیدنی برای آقایان)

در این بررسی اثبات شد شیوه زندگی سالم می تواند از سرطان پیشگیری کند، اما در این تحقیق افراد سفید پوست حضور داشتند. دکتر Giovannucci عنوان می کند هر کدام از این عادات سالم در پیشگیری از سرطان نقش معنی داری دارد. به هر حال پیغام این تحقیق برای ما عبارت است از: شما می توانید ریسک سرطان را کاهش دهید و هرگز برای شروع تغییرات دیر نخواهد بود.

تاریخ انتشار: 1395/06/07
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.health.harvard.edu

برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه