نزدیک به یک سوم خانم هایی که تحت درمان های ناباروری قرار می گیرند طی چند سال بعد از توقف درمان می توانند به طور طبیعی باردار شوند.

محققین به صورت آن لاین 403 خانم را مورد بررسی قرار دادند که با تکنولوژی های کمک باروری مانند لقاح آزمایشگاهی تحت درمان قرار داشتند.

96 خانم در طول درمان باردار نشدند. اما 34 نفر از خانم ها بعدا به طور طبیعی باردار شدند. 307 خانم در حین دریافت درمان باردار شدند. بعد از درمان 84 نفر از آن خانم ها می توانستند به طور طبیعی باردار شوند.

تحقیقات نشان داد 87 درصد بارداری های طبیعی در طول دو سال بعد از درمان اتفاق افتاد.

با این حال محققین به برخی محدودیت های این تحقیق نیز اشاره کردند. برای مثال، آن ها عنوان کردند احتمال دارد آن هایی بیشتر در این ارزیابی شرکت کرده باشند که بارداری های موفقی داشته اند.

این تحقیق در 25 جولای در ژورنال Human Fertility منتشر شد.

بنا به گفته دکتر Samuel Marcus متخصص زنان و زایمان در بیمارستان ملکه الیزابت در لندن،  یافته ها نشان داد صرف نظر از نتایج درمان، این که آیا فرد باردار می شود یا خیر، حدود 30 درصد احتمال باردار شدن در طول شش سال وجود دارد.

Allan Pacey سردبیر ژورنال طی اخباری گفت این یافته ها اطلاعات مفیدی را برای مشاوره بیماران در اختیار پزشک قرار می دهد تا از شانس بارداری بعد از اعمال تکنولوژی های کمک باروری اطلاع یابند.

او افزود قطعا نشان داده می شود که شانس منطقی برای بارداری طبیعی بعد از انجام تکنیک های کمک باروری وجود دارد.

تاریخ انتشار: 1395/06/01
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه