استفاد از پچ های نیکوتین و یا داروی بوپریپیون به خانم های باردار در دوران قبل و بعد از وضع حمل در ترک سیگار کمک خواهد کرد. Anick Berard از دانشکده داروسازی مونترال عنوان کرد در بحث سلامت عمومی این نتایج اهمیت دارد زیرا از هر 5 خانم باردار یک نفر سیگاری است.

او در اخبار دانشگاه عنوان داشت ما در واقع می دانیم سیگار کشیدن در دوران بارداری شانس سقط و هم چنین کاهش وزن نوزاد حین تولد و بروز نقص در جنین را افزایش می دهد.

اما محققین افزودند خانم های باردار یا آن هایی که قصد باردار شدن دارند قبل از مصرف هر گونه دارویی با پزشک خود مشورت کنند.

او در ادامه یاد آور شد شواهد نشان می دهد که خانم های باردار باید مصرف سیگار را قطع کنند. هم چنین پزشکان نیز توجه داشته باشند با ارزیابی خطرات و منافع مورد توجه در هر کدام از روش های دارویی، درمان صحیح را در نظر داشته باشند.

در این بررسی نزدیک به 1300 خانم باردار در کبک حضور داشتند. نشان داده شد 80 درصد خانم های بارداری که از پچ های نیکوتینی و یا قرص بوپریپیون استفاده می کنند می توانند مصرف سیگار را قطع کنند. حتی بعد از قطع مصرف این محصولات، 68 درصد آن هایی که از پچ های نیکوتینی استفاده کرده و 60 درصد آن هایی که از بوپریپیون استفاده کرده بودند در طول بارداری و یا بعد از آن مصرف سیگار را از سر نگرفتند.

این یافته ها هم چنین نشان داد استفاده از پچ های نیکوتینی ریسک زایمان زودرس و وزن کم نوزاد را کاهش می دهد.

Berard توضیح داد ما در واقع می دانستیم که قطع مصرف سیگار در طول بارداری هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت به نفع مادر و فرزند است اما در این تحقیق تاثیر استفاده از پچ های نیکوتینی و داروی بوپریپون در طول بارداری در ترک سیگار و خطراتی که برای جنین در پی دارد، مورد مقایسه قرار گرفته است.

داروی بوپریپیون به کاهش میل به نیکوتین کمک می کند. خانم های باردار و یا آن هایی که قصد باردار شدن دارند باید قبل از استفاده از این دارو و یا هر روش دیگری برای ترک مصرف سیگار با پزشک خود مشورت کنند.

این تحقیق اخیرا در ژورنال زنان و زایمان آمریکا منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1395/05/23
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه