یافته های جدید نشان می دهد خانم هایی که در مراسم مذهبی شرکت می کنند کمتر در خطر خودکشی قرار دارند و این در مقایسه با خانم هایی به دست آمده است که در چنین مراسم هایی مشارکت ندارند.

محققین آمریکایی داده های نزدیک به 90000 خانم را بررسی کردند. این خانم ها در طرح سلامت پرستاران ثبت نام کرده بودند که از سال 1996 تا 2010 ادامه داشت. در طول آن بازه 36 خودکشی اتفاق افتاد.

در این تحقیق نشان داده شد حدود 19 درصد خانم ها در این تحقیق بیش از یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کردند. حدود 41 درصد آن ها یک بار در هفته در این مراسم حضور داشتند. تقریبا 16 درصد نیز کمتر از هفته ای یک بار در مراسم مذهبی شرکت می کردند و حدود 24 درصد هرگز در چنین مراسم هایی حضور نداشتند.

خانم هایی که حداقل هفته ای یک بار در مراسم شرکت داشتند 5 برابر کمتر در خطر خودکشی قرار داشتند و این آمار در مقایسه با کسانی است که هرگز در مراسم مذهبی شرکت نکرده بودند. اما باید عنوان کرد علت این ارتباط در این تحقیق مشخص نشد.

محققین تاکید کردند اغلب خانم ها در این تحقیق سفیدپوست، مسیحی و پرستار بودند این بدان معناست که نمی توان نتایج این تحقیق را به جمعیت وسیع تری تعمیم داد.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ 29 جون در ژورنال  JAMA Psychiatry منتشر شد.

 

Tyler VanderWeele از دانشگاه بهداشت عمومی هاروارد در بوستون عنوان کرد نتایج ما دلالت بر این ندارد که دست اندرکاران بحث سلامت باید حضور در مراسم مذهبی را به بیماران خود نسخه کنند. اما برای بیمارانی که به مذهب پایبندند می توان تشویق به حضور در چنین مراسم هایی را به عنوان یک مشارکت اجتماعی معنی دار در نظر داشت. مذهب و معنویت می تواند منابع ناشناخته ای باشد که روان شناسان و پزشکان می توانند همراه با بیماران خود آن را کشف کنند.

دکتر Harold Koenig مسئول مرکز الهیات و سلامت از دانشگاه Duke در Durham عنوان کرد این یافته ها بر اهمیت به دست آوردن سوابق معنوی به عنوان بخشی از ارزیابی های روانی تاکید می کند، این که یک بیمار زمانی در این جوامع مذهبی فعال بوده اما به دلایل مختلفی دیگر در چنین مراسمی مشارکت ندارد.

او افزود با این حال تا زمانی که سایر تحقیقات یافته های گزارش شده در این جا را با نرخ بالاتری تکرار کند(بیش از 36 مورد خودکشی)، عاقلانه است که با احتیاط و حساسیت پیش رویم.

تاریخ انتشار: 1395/05/13
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه