بر اساس یافته های جدید، راه رفتن اردک وار در دوران بارداری ریسک افتادن خانم های باردار را افزایش می دهد.

بنا به گفته محققین دانشگاه هیروشیما در ژاپن برآمده شدن شکم در دوران بارداری تغییراتی را در راه رفتن و انجام فعالیت های روزمره خانم ها ایجاد می کند (مانند بلند شدن از روی صندلی و یا چرخیدن به اطراف حین پیاده روی).

این نکته می تواند توضیحی بر این مطلب باشد که چرا خانم های باردار مانند خانم های 70 ساله در خطر افتادن قرار دارند.

در این تحقیق محققین از سیستم ضبط ویدئویی سه بعدی استفاده کردند تا راه رفتن خانم های باردار را ارزیابی کنند.

بنا به گفته Koichi Shinkoda متخصص علوم بهداشت و بیومدیکال، انجام مطالعات بیومکانیک (مانند آن چه که ما انجام داده ایم) در مورد راه رفتن انسان می تواند نکات ارزشمندی را در پی داشته باشد برای مثال به این ترتیب ما می توانیم محیطی سالم تر ایجاد کنیم و یا مهارت های حرکتی را طراحی کنیم.

تیم Shinkoda از سیستم ضبط سه بعدی استفاده کرد تا مدل های بیومکانیکالی را از 8 خانم باردار  در سه مرحله بارداری ایجاد کند. هم چنین مدل های بیومکانیکال هفت خانم غیر باردار نیز به دست آمد.

آنالیز کامپیوتری ویدیوها منجر به ایجاد مدل های مجازی شد که معرف متوسط خانم های باردار است.

محقق ارشد و دانشجوی دکترا Yasuyo Sunaga عنوان کرد این مدل تنها نقطه شروعی است که به  ایجاد زندگی راحت تر و مطمئن تر در دوران قبل و بعد از زایمان خانم های باردار کمک می کند.

یافته های این تحقیق تایید می کند چرا خانم های باردار به صورت متفاوتی راه می روند. بنا به گفته محققین حتی در سه ماهه نخست بارداری نیز مرکز جرم خانم ها کمی رو به جلو است.

در نتیجه آن ها در حین ایستادن به عقب تکیه می کنند و در حین راه رفتن باسن خود را کمتر خم می کنند. بنا به گفته محققین این نحوه راه رفتن ریسک لغزش بر روی انگشتان پا و یا از دست دادن تعادل را افزایش می دهد.

وی ادامه داد، در حال حاضر ما داده های مناسبی را در دست داریم و امیدواریم مدل مان را بتوانیم اعمال کرده و احتمالی را برای حل این نگرانی های روزمره ایجاد کنیم.

این تحقیق در شماره جولای ژورنال Applied Ergonomics منتشر می شود.

تاریخ انتشار: 1395/05/06
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه