دو مورد از تحقیقات جدید نشان داد فقدان ورزش با افزایش ریسک ابتلا به سرطان تخمدان و مرگ ناشی از این بیماری ارتباط دارد.

Kirsten Moysich مسئول این تحقیقات عنوان کرد خانم ها ممکن است در مواجه با پیغام ها و توصیه های مختلف مبنی بر فعالیت فیزیکی و ورزش کردن سر در گم شوند و در نهایت بی تحرکی را انتخاب کنند زیرا احساس می کنند که نمی توانند از پس مقدار فعالیت فیزیکی توصیه شده برآیند.

او ادامه داد یافته های ما نشان می دهد هر مقدار فعالیت فیزیکی منظم و هفتگی می تواند ریسک ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش داده و بقای افراد مبتلا به این بیماری را نیز افزایش دهد، در حالی که فقدان فعالیت فیزیکی منظم در افراد بالغ با افزایش ریسک ابتلا و مرگ ناشی از سرطان تخمدان همراه است. Moysich خود متخصص انکولوژی در مرکز سرطان Roswell Park واقع در نیویورک می باشد.

در یکی از این تحقیقات محقین داده های به دست آمده از 8300 بیمار مبتلا به سرطان تخمدان را بررسی کردند هم چنین بیش از 12600 خانم فاقد بیماری سرطان تخمدان را نیز مورد مطالعه قرار دادند. در مقایسه با کسانی که به طور منظم ورزش می کردند آن هایی که به گفته خودشان فعالیت فیزیکی تفریحی نداشتند 34 درصد بیشتر در خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار داشتند.

بر اساس این تحقیق، ارتباط بین بی تحرکی و افزایش ریسک ابتلا به سرطان تخمدان در خانم هایی با وزن نرمال هم چنین در خانم های چاق و افرادی با اضافه وزن دیده شده است. این یافته ها اخیرا در ژورنال اپیدمیولوژی، بیومارکرها و پیشگیری از سرطان (Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention) منتشر گردیده است.

تحقیق دیگری متشکل از 6800 بیمار مبتلا به سرطان تخمدان نشان داد خانم هایی که در سال های قبل از تشخیص بی تحرک بوده اند، 22 درصد تا 34 درصد بیشتر در خطر مرگ ناشی از این بیماری قرار داشتند و این در مقایسه با کسانی به دست آمد که حداقل فعالیت ورزشی منظم هفتگی را داشتند. این یافته ها نیز هم در مورد افرادی با وزن نرمال و هم افرادی با اضافه وزن و چاق صادق بود.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ 14 ژوئن در  ژورنال British Journal of Cancer منتشر شده است.

Rikki Cannioto محقق موسسه سرطان که در هر دو تحقیق حضور داشت عنوان کرد اگر چه شواهد فعلی با توجه به ارتباط بین مقدار فعالیت فیزیکی و سرطان تخمدان پیچیده باقی مانده است اما یافته های ما نشان می دهد بی تحرکی مزمن می تواند فاکتور خطر مستقل هم چنین عامل پیش آگهی مهمی برای سرطان تخمدان محسوب شود.

در پیش زمینه این تحقیق ذکر شده است که کمتر از 45 درصد بیماران مبتلا به سرطان تخمدان 5 سال زندگی می کنند. اگر چه این تحقیقات اثبات نمی کند که ورزش می تواند از بروز سرطان و مرگ ناشی از آن پیشگیری کند اما عنوان می کند ورزش منظم می تواند مفید باشد.

تاریخ انتشار: 1395/04/30
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه