ساعات کاری طولانی در طول چند سال می تواند شما را از نردبان ترقی شغلی بالا برد اما در نربان سلامت شما را به سمت پایین پیش خواهد برد و این مخصوصا در مورد خانم ها بسیار صادق است.

Allard Dembe متخصص مدیریت خدمات بهداشتی در دانشگاه ایالتی اوهایو عنوان کرد افرادی که سالها و حتی دهه ها ساعات کار طولانی دارند در خطر ابتلا به بیماری های مزمن در زندگی آینده خود قرار خواهند داشت. او ادامه داد ارتباطی بین ساعات کاری و بیماری وجود دارد که البته در خانم ها این ارتباط مشهود تر می باشد.

باید یادآورشد در این تحقیق علت این ارتباط مشخص نشد اما این رابطه در خانم ها قوی تر بود.

محققین با مقایسه مردانی که بیش از 60 ساعت در هفته کار می کردند با کسانی که حدود 30 تا 40 ساعت در هفته کار می کردند، دریافتند ساعات کاری طولانی ریسک ابتلا به آرتروز و آرتریت روماتوئید را تا دو برابر افزایش می دهد.  

محققین عنوان کردند اما در مردان ریسک ابتلا به سایر بیماری های جدی و مزمن چندان بالا نرفت. در حقیقت مردانی که 41 تا 50 ساعت کار می کردند کمتر در خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری ریوی و افسردگی بودند.

اما زمانی که خانم هایی با ساعت کاری 30 تا 40 ساعت در هفته با خانم هایی با ساعت کاری بیش از 60 ساعت در هفته مقایسه شدند، نشان داده شد خانم هایی که بیشتر کار می کردند بیشتر در خطر ابتلا به بیماری قرار داشتند. خانم هایی با ساعت کاری 60 ساعت به بالا سه برابر بیشتر در خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان های غیر پوستی و دیابت قرار داشتند هم چنین ریسک ابتلا به آسم نیز سه برابر بیشتر بود، در مورد آرتریت نیز این ریسک چهار برابر بود.

افزایش ریسک برای خانم ها در ساعات کاری بیش از 40 ساعت آغاز می شد و در مورد ساعات کاری بیش از 50 ساعت بسیار بیشتر می شد. بنا به گفته دکتر Dembe نتایج متفاوت به دست آمده بین زنان و مردان بسیار غافلگیر کننده بود.

در این تحقیق اطلاعات مربوط به عادات کاری 7500 زن و مرد آمریکایی در بازه بیش از سه دهه جمع آوری شد.

محققین سپس بررسی کردند آیا ارتباطی بین ساعات کاری و تشخیص هشت بیماری متفاوت وجود دارد یا خیر. این بیماری ها عبارت بود از بیماری های قلبی، سرطان غیر پوستی، آرتریت روماتوئید، دیابت، بیماری مزمن ریوی، افسردگی و فشار خون بالا.

28 درصد آن هایی که در این آزمون شرکت داشتند در هفته حدود 30 تا 40 ساعت کار می کردند. 56 درصد افراد 41 تا 50 درصد در هفته کار می کردند. 30 درصد آن ها ساعت کاری بین 51 تا 60 ساعت در هفته داشتند و سه درصد نیز بیش از 60 ساعت در هفته کار می کردند.

دکتر Dembe نتوانست توضیح دهد که چرا ساعات کاری بیشتر چنین تاثیری را بر سلامت زنان در پی دارد اما بر این باور است که نقش های مختلف خانم ها در زندگی می تواند در این میان دخیل باشد. او عنوان کرد وظایف مختلفی که زنان باید ایفا کنند اعم از مادر بودن، مراقبت از کودک، مسئولیت های خانه، نگرانی در مورد سلامت اعضای خانواده، دارای اهمیت است.  

دکتر Dembe توضیح داد کار کردن برای ساعت های طولانی می تواند با خوابیدن تداخل داشته باشد و بدن را در حالت پایداری از استرس قرار دهد.  

دکتر Nieca Goldberg متخصص قلب مسئول مرکز سلامت زنان Joan H. Tisch از دانشگاه نیویورک گفت، یافته های این تحقیق قابل درک است. خانم هایی که ساعات کاری طولانی در هفته دارند مراقب خودشان نیستند. احتمالا این افراد نمی توانند تست های غربالگری مانند ماموگرافی را انجام دهند. کار کردن به مدت طولانی و مراقبت از خانواده زمان کمی را برای آماده کردن غذا در اختیار آن ها قرار می دهد بنابراین این خانم ها معمولا از غذاهای فست فود و یا سایر غذاهای ناسالم استفاده می کنند و در اختیار خانواده خود قرار می دهند. خانم هایی که ساعت های زیادی کار می کنند و  مجرد هستند مسئولیت و استرس های زیادی دارند. بنابراین خانم ها برای مراقبت از سلامت خود چه باید بکنند؟ مشخص است که افراد برای پرداخت هزینه های خود ناچار به کار کردن هستند. اما دکتر گلدبرگ می گوید خانم ها باید توجه داشته باشند که آیا کارهایی وجود دارد که می توانند از انجام آن صرف نظر کنند؟ شاید بتوان تا زمانی که حجم کاری بالاست کمتر کارهای داوطلبانه انجام داد.

دکتر گلدبرگ عنوان کرد لازم است که افراد روازنه وقتی را صرف خود کنند. این بدان معناست که باید کمی ورزش کرده، کتاب بخوانند، تلویزیون تماشا کنند و یا حتی بنشینند و مدت کوتاهی نفس عمیق بکشند تا ذهن شان باز شود.

این تحقیق در ژورنال Occupational and Environmental Medicine منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1395/04/24
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه