محققین در لوله های فالوپ و تخمدان ها باکتری کشف کرده اند، حال آنکه قبلا تصور می شد این مسیر استریل و عاری از میکروب است.

محققین کشف کردند خانم های مبتلا به سرطان تخمدان در مقایسه با خانم هایی که به سرطان مبتلا نیستند، جمعیت باکتریایی متفاوتی را در این مسیر ها دارند. این یافته ها این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا وجود باکتری در مسیر بالایی دستگاه تناسلی می تواند در ایجاد و پیشرفت سرطان تخمدان نقش داشته باشد یا خیر.

دکتر وندی بروستر (Wendy Brewster) مسئول دانشگاه کارولینای شمالی از بخش تحقیقات سلامت زنان طی اخباری عنوان کرد این مسیرها برای آغاز زندگی ضروری است و شما انتظار نخواهید داشت که در آن باکتری وجود داشته باشد، اما حتی در چاله های شیمیایی کف اقیانوس ها نیز باکتری های حضور دارد، بنابراین چرا در لوله های فالوپ وجود نداشته باشند؟ در این تحقیق نشان داده شده در حالی که مسیر بالایی دستگاه تناسلی قطعا محیطی برای رشد باکتری نیست اما ممکن است باکتری در آن وجود داشته باشد.

محققین نمونه حاصل از 25 خانم را از بخش بالایی دستگاه تناسلی جمع آوری کردند. این خانم ها به منظور برداشت رحم، لوله های فالوپ و تخمدان، جراحی انجام داده بودند. برخی خانم ها به سرطان مبتلا بودند و برخی دیگر به سرطان دچار نبودند.

با استفاده از تست های ژنتیکی، محققین انواع باکتری را در نمونه ها شناسایی کردند. باکتری یافت شده در لوله های فالوپ متفاوت از تخمدان ها بود.

خانم های مبتلا به سرطان تخمدان گونه های باکتریایی مضری داشتند، اما هنوز مشخص نیست آیا این باکتری ها در ایجاد سرطان تخمدان نقش داشته است یا خیر.

دکتر بروستر ادامه داد در حال حاضر می دانیم این ارگانیسم ها در آن محل ها وجود دارند همچنین می دانیم ارگانیسم های متفاوتی در بخش های متفاوت مسیر بالایی دستگاه باروری خانم ها وجود دارد، اما می خواهیم بدانیم آیا این ارگانیسم ها بر ابتلا به سرطان تاثیر می گذارند یا این که آنها بر نوع سرطان تاثیری دارند یا خیر؟ آیا اگر شما انواع متفاوتی از ارگانیسم ها را داشته باشید، نتایج بهتری در انتظارتان خواهد بود یا خیر؟

به هر حال هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

این تحقیق در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو ارائه شد. یافته های ارائه شده در این نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/04/01
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه