بر اساس بازبینی جدیدی که انجام شده است، شواهد مربوط به آلودگی هوا و افزایش ریسک به دنیا آوردن نوزاد مرده رو به افزایش است.

تغییرات وسیع منطقه ای در نرخ مرده زایی در سرتا سر جهان نشان می دهد که 2.6 میلیون مرده زایی در سال گذشته وجود داشته که قابل پیشگیری بوده است.

Marie Pedersen از مرکز غربالگری و اپیدمیولوژی دانشگاه کپنهاگ دانمارک که خود در این آزمون حضور نداشت، گفت اگر شواهد مبنی بر ارتباط بین آلودگی هوا و مرده زایی با تحقیقات بیشتر تایید شود، این مسئله از دید بهداشت عمومی از اهمیت خاصی برخوردار خواهد شد.

تحقیقات قبلی نشان داد که ارتباطی بین آلودگی هوا و خطر مرده زایی وجود دارد اما این ارتباط ضعیف است. اما شواهد جدیدی در دست است که در آن محققین دانشگاه اولو (Oulu) در فنلاند سه تحقیق از ایالات متحده و آسیا را مورد آنالیز قرار دادند که تا 2015 منتشر شده بودند.

این بازبینی جدید نشان داد ارتباطی بین آلودگی هوا مخصوصا با سه ماهه سوم بارداری وجود دارد و ریسک مرده زایی را افزایش می دهد. اما علت این ارتباط مشخص نشده است و لازم است تا تحقیقات بیشتری در این مورد انجام شود.

یافته های آنها در تاریخ 24 می در ژورنال  Occupational & Environmental Medicine به صورت آن لاین منتشر شد.

مرده زایی یکی از تراژدی ترین غفلت هایی است که در بهداشت جهانی امروز ایجاد می شود و لازم است شواهد موجود مورد بررسی های بیشتری قرار گیرد.

سایر فاکتورها که ریسک مرده زایی را افزایش می دهد عبارت است از چاقی، عفونت، نوشیدن الکل، کار سنگین و استرس.

تاریخ انتشار: 1395/03/21
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه