بر اساس یافته های جدید، اضافه وزن مادر یا افزایش میزان قند خون او در دوران بارداری فرزند را در خطر اضافه وزن و چاقی قرار می دهد. دکتر Teresa Hillier مسئول ارشد این تحقیقات از مرکز تحقیقات سلامت در پورتلند گفت افزایش میزان قند خون و چاقی در دوران بارداری به نظر می رسد متابولیسم نوزاد را به نحوی تغییر می دهد که فرزند را در خطر چاقی قرار خواهد داد.

هیلیر توضیح داد که ما هنوز مکانیسم دقیق این تغییر را نمی دانیم اما به نظر می رسد فرزند با محیط پر از گلوکز و یا آب اضافی تطبیق پیدا می کند.

محققین داده های بیش از 24000 مادر و کودک را در سه ایالت مختلف (اورگان، واشنگتن و هاوایی) مورد آنالیز قرار دادند. همه این کودکان به هنگام تولد وزن نرمالی داشتند (5.5 تا 8.8 پوند) این کودکان تا سن 10 سالگی تحت پیگیری قرار داشتند.

کودکان متولد شده از مادرانی با میزان گلوکز خون بالا در طول بارداری در خطر چاقی قرار داشتند. زمانی که مادر به دیابت بارداری دچار بود، ریسک چاقی کودک بیشتر هم می شد.

در مقایسه با کودکانی که مادران شان قند خون نرمالی در طول بارداری داشتند، آن هایی که مادران شان قند خون بالایی داشتند، حداقل 30 درصد بیشتر در خطر اضافه وزن و یا چاقی در سن 10 سالگی قرار داشتند.

در مقایسه با کودکانی که مادران شان کمتر از 40 پوند اضافه وزن در طول بارداری داشتند، آن هایی که مادران شان اضافه وزن بیشتری داشتند، حداقل 15 درصد بیشتر در خطر اضافه وزن و یا چاقی در دهه اول زندگی قرار داشتند.

بر اساس گفته موسسه پزشکی خانم ها نباید بیش از 40 پوند اضافه وزن در دوران بارداری داشته باشند.

این یافته ها در تاریخ 6 می در ژورنال سلامت مادر و کودک (Maternal and Child Health) منتشر شد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها بیش از یک سوم کودکان و نوجوانان آمریکایی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

هیلیر توضیح داد ما نمی توانیم صبر کنیم تا کودک متولد شود و بعد تاثیر چاقی کودک را بررسی کنیم. ما باید در طول دوران بارداری مادر به او کمک کنیم تا تغییرات غذایی مناسب را اعمال کند تا اضافه وزن مناسبی داشته باشد، همچنین مقدار قند خون و نهایتا سلامت کودک نیز حفظ شود.

تاریخ انتشار: 1395/03/03
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه