محققین بریتانیایی گفتند دو دلیل کلیدی برای چاقی کودکان در خانواده های محروم وجود دارد: مادران آنها در دوران بارداری سیگار می کشیده اند و همچنین قبل از بارداری دچار اضافه وزن بوده اند.

بر اساس گفته های دیوید تایلور رابینسون از دپارتمان بهداشت عمومی دانشگاه لیورپول، این یافته ها نشان داد نابرابرای های اجتماعی در کودکان چاق می تواند بر اساس این دو متغیر توضیح داده شود.

مشخص است که چاقی و اضافه وزن بیشتر در کودکانی شایع است که خانواده هایی با درآمد کم دارند، اما بر اساس گفته محققین دقیقا مشخص نیست چرا چنین است.

داده های به دست آمده از کودکان متولد شده در انگلیس (نزدیک به 10000 کودک 11 ساله) توسط محققین مورد بررسی قرار گرفت. محققین اطلاعات مربوط به مادران آنها اعم از میزان تحصیلات، بارداری، تولد و زایمان نوزادان و فاکتور هایی مانند تغذیه با شیر مادر و زمان شروع استفاده از غذاهای جامد برای کودک را آنالیز کردند.

در این تحقیق نشان داده شد یکی از سه کودک متولد شده از مادرانی که تحصیلات کمی دارند، دچار اضافه وزن هستند در حالی که یک مورد از هر پنج کودک متولد شده از مادرانی که حداقل تحصیلات دانشگاهی را دارند، دچار اضافه وزن هستند. باید توجه داشت در این تحقیق تنها مشاهده شد ارتباطی بین سطح خانوادگی و چاقی کودکان وجود دارد.

بعد از در نظر داشتن سایر فاکتورها، محققین جمع بندی کردند که سیگار کشیدن در طول بارداری و اضافه وزن حین بارداری در چهل درصد موارد دخیل بوده است.

بر اساس گفته محققین سیگار کشیدن شاخصی از محرومیت اقتصادی است.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ 9 می در ژورنال Archives of Disease in Childhood منتشر شد.

محققین عنوان کردند سیاست هایی برای حمایت از مادران در راستای حفظ وزن مناسب، تغذیه با شیر مادر و پرهیز از سیگار کشیدن در طول بارداری برای بهبود سلامت کودک و مادر اهمیت دارد. شواهد حاصل از این تحقیق نشان مید هد که این موارد در برطرف کردن افزایش رو به رشد نابرابری های اجتماعی در اضافه وزن دوران کودکی کمک کننده است.

تاریخ انتشار: 1395/03/02
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه