تحقیقات جدید نشان می دهد کودکانی که مادران شان قبل از بارداری چاق بوده یا اضافه وزن داشته اند، در خطر اضافه وزن قرار دارند. در این تحقیق نشان داده شد مادرانی که در طول بارداری وزن زیادی پیدا کرده اند بیشتر مستعد داشتن کودکان چاق هستند.

البته این تحقیق اخبار خوبی نیز در پی داشت، تغذیه با شیر مادر به مدت حداقل شش ماه می تواند ریسک اضافه وزن کودک را کاهش دهد.

بر اساس گفته Anny Xiang مسئول این تحقیقات از Kaiser Permanente واقع در کالیفرنیا عنوان کرد، چاقی دوران کودکی با چاقی در دوران بلوغ و تاثیرات منفی بلند مدت بر سلامتی ارتباط دارد به همین دلیل مهم است که به فاکتورهای دخیل در اضافه وزن دوران کودکی  توجه داشته باشیم.

او ادامه داد این یافته ها نشان می دهد به تلاش های بیشتری در راستای کاهش وزن مادر ،اضافه وزن مناسب در دوران بارداری و بهبود تغذیه با شیر مادر نیاز داریم.

در این تحقیق تقریبا 16000 خانم از کالیفرنیای جنوبی حضور داشتند که در سال 2011 زایمان انجام داده بودند. محققین وزن کودکان آنها را در سن 2 سالگی چک کردند.

در مقایسه با خانم هایی که قبل از بارداری وزن نرمالی داشتند، آمار اضافه وزن کودکان متولد شده از مادرانی که قبل از بارداری چاق بودند، بیش از دو برابر بود. کودکان دو ساله ای که مادران شان قبل از بارداری دچار اضافه وزن بودند، 50 درصد بیشتر در خطر اضافه وزن قرار داشتند.

اضافه وزن بیشتر در دوران بارداری با افزایش ریسک 23 درصدی اضافه وزن کودک همراه است.

محققین تعریف کردند اضافه وزن بیشتر در طول بارداری برای خانم هایی با وزن نرمال، بیش از 35 پوند، در خانم هایی که دچار اضافه وزن هستند، بیش از 25 پوند و در خانم های چاق بیش از 20 پوند است.

بر اساس یافته های این تحقیق، شیردهی به مدت حداقل 6 ماه با کاهش 24 درصدی ریسک اضافه وزن کودک همراه است و این صرف نظر از وزن مادر قبل از دوران بارداری یا ابتلا به دیابت دوران بارداری و یا اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری است.

این یافته ها اخیرا در ژورنال Pediatric Obesity منتشر شده است. اما باید توجه داشت در این تحقیق تنها نشان داده شد بین وزن مادر قبل از بارداری و یا اضافه وزن دوران بارداری و وزن کودک ارتباطی وجود دارد اما علت این ارتباط اثبات نگشت.

در طول 30 سال گذشته، چاقی در بین کودکان آمریکایی دو برابر و در بین نوجوان چهار برابر شده است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از یک سوم کودکان و نوجوانان در سال 2012 چاق بوده و یا دچار اضافه وزن بودند.

تاریخ انتشار: 1395/02/28
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه