بر اساس یافته های جدید، اگر در دوران بارداری تنها در معرض مقدار کمی از آلاینده های هوایی (حتی زیر سطح استاندارد) قرار داشته باشید، خطر بروز برخی عوارض و مشکلات مربوط به بارداری افزایش می یابد.

Rebecca Massa Nachman مسئول این تحقیقات از دانشکده بهداشت جان هاپکینز بلومبرگ در بالتیمور گفت یافته های این تحقیق نگرانی هایی را در ارتباط با استانداردهای فعلی در مورد آلاینده های هوایی ایجاد می کند، زیرا ممکن است این استانداردها به اندازه کافی برای محافظت از جنین حساس نباشند.

او طی اخباری گفت ما دریافتیم خانم هایی که در معرض مقدار کم آلاینده های هوایی (زیر سطح استاندارد EPA) هستند، تاثیرات بیولوژیکی را نشان می دهند.

محققین دریافته اند هر چه خانم باردار بیشتر در معرض آلاینده های هوایی باشد بیشتر احتمال دارد به شرایطی به نام التهاب درون رحم یا  intrauterine inflammation دچار شود. این شرایط می تواند منجر به زایمان زودرس گردد. همچنین محققین توضیح می دهند این شرایط ممکن است مشکلاتی را در دوران کودکی به همراه داشته باشد.

اما باید توجه داشت در این تحقیق رابطه علت و معلولی اثبات نشد و تنها نشان داده شد بین آلاینده های هوایی و عوارض بارداری ارتباطی وجود دارد.

دکتر Xiaobin Wang طی اخباری گفت بیست سال پیش نشان دادیم که میزان بالایی از آلاینده های هوایی می تواند نتایج بدی را برای بارداری به همراه داشته باشد (از جمله بروز زایمان زودرس). در حال حاضر نشان می دهیم که حتی مقادیر کم آلاینده های هوایی نیز می تواند تاثیرات بیولوژیک خود را در سطح سلولی در خانم های باردار داشته باشد. وانگ مسئول مرکز Early Life Origins of Disease در بلومبرگ است.

در این بررسی داده های نزدیک به 5000 مادر و کودک کم درآمد در بوستون مورد آنالیز قرار گرفت. دو سوم این خانم ها در معرض آلاینده ها در سطح مورد قبول EPA بودند. یک سوم این خانم ها در معرض مقادیر بالاتر از حد استاندارد قرار داشتند.

خانم هایی که در معرض بالاترین میزان آلودگی قرار داشتند(تقریبا دو برابر آن هایی که در معرض کمترین مقدار آلودگی قرار داشتند) به التهاب درون رحم دچار شدند. محققین روشن کردند که سه ماهه اول بارداری به نظر می رسد بیشترین ریسک را به لحاظ بروز این التهاب به همراه دارد.

اغلب خانم هایی که التهاب درون رحمی را دارند کمتر علائم آشکاری را از این شرایط نشان می دهند، اما بر اساس گفته محققین جفت (که بعد از زایمان از بین می رود) اطلاعات مهمی را از این نظر در اختیار قرار می دهد.

وانگ عنوان کرد جفت مانند پنجره ای است که در زندگی اولیه جنین حضور دارد و می تواند خبر از مشکلات آینده را در خود داشته باشد.

او افزود جفت دور انداخته می شود اما تست کردن آن عملی غیر تهاجمی است و می تواند منبع ارزشمندی از همه انواع اطلاعات محیطی باشد.

این تحقیق در 27 آپریل در ژورنال  Environmental Health Perspectives منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/02/18
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه