بر اساس گزارش محققین، خانم هایی که دچار دیابت دوران بارداری می شوند ممکن است بتوانند با  مصرف غذاهای سالم ریسک ابتلا به فشار خون بالا در آینده را کاهش دهند.

در این تحقیق 4000 خانم حضور داشتند. همه خانم ها سابقه دیابت دوران بارداری را داشتند. بنا به گفته محققین فشار خون بالا در آینده می تواند فاکتور خطر شناخته شده ای باشد.

بر اساس گفته محققین، در طول 22 سال پیگیری، بیش از 1000 خانم به فشار خون بالا دچار شدند و همین مسئله آن ها را در معرض حمله قلبی و سکته قرار می داد.

خانم هایی که رژیم غذایی سالمی داشتند در مقایسه با آن هایی که نداشتند، تا 20 درصد کمتر در خطر ابتلا به فشار خون بالا بودند. محقق ارشد این تحقیق گفت افزایش چربی بدن 20 تا 30 درصد مسئول ارتباط بین عادات غذایی ضعیف و افزایش ریسک فشار خون بالاست.

محققین متذکر شدند رژیم غذایی سالم عبارت از مصرف میوه و سبزیجات کافی، غلات و ماهی است. مصرف گوشت قرمز، گوشت های فرآوری شده و نمک در رژیم های سالم محدود می شود.

این تحقیق در 18 آپریل در ژورنال هایپرتنشن منتشر شد.

دکتر Cuilin Zhang از موسسه ملی توسعه انسانی و سلامت کودک عنوان کرد تحقیقات اولیه ما نشان داد دیابت در دروان بارداری ریسک ابتلا به هایپرتنشن (فشار خون بالا) را حتی بعد از 16 سال پس از زایمان افزایش می دهد.

ژانگ در اخبار این ژورنال افزود تحقیقات اخیر ما نشان می دهد رژیم غذایی سالم که اثبات شده در همه افراد ریسک ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد، به نظر می رسد در کاهش ریسک این مساله در خانم هایی که در خطر بالایی قرار دارند نیز به همان اندازه موثر است.

پزشکان و سایر دست اندرکاران در بحث سلامت، باید خانم های مبتلا به دیابت دوران بارداری را تشویق کنند تا رژیم غذایی سالمی را دنبال کنند و قبل و بعد از زایمان ورزش منظمی را در پیش گیرند.

تاریخ انتشار: 1395/02/15
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه