بر اساس گفته متخصصین خانم ها بیش از مردان به دلیل آب مروارید، گلوکوم و سایر بیماری های مربوط به چشم، بینایی خود را از دست می دهند.

مرکز پیشگیری از نابینایی می گوید در آمریکا 4.4 میلیون خانم بالای 40 سال دچار اختلال در بینایی هستند و یا این که بینایی خود را از دست داده اند.

این سازمان ملی، ماه آپریل را به عنوان سلامت چشم اختصاص داده و عنوان کرده است چیزهایی وجود دارد که خانم ها باید در مورد سلامت چشم و بینایی خود از آن آگاهی داشته  باشند.

این مرکز عنوان کرد خانم ها در مقایسه با آقایان بیشتر در اثر ابتلا به شرایطی مانند آب مروارید، گلوکوم و دژنراسیون ماکولا همچنین شرایطی به نام خشکی چشم (که بعد از یائسگی بسیار شایع است) در خطر از دست دادن بینایی قرار دارند.

بارداری می تواند سبب خشکی چشم، پف پلک ها و تغییرات انکساری شود که می تواند منجر به تاری و یا دو دیدی شود. بر اساس گفته مرکز  پیشگیری از نابینایی، دید خانم های باردار می تواند تحت تاثیر سردردهای میگرنی، دیابت و فشار خون بالا نیز قرار داشته باشد.

این مرکز هم چنین هشدار می دهد برخی داروهای مربوط به گلوکوم می تواند به جنین آسیب برساند بنابراین به خانم های باردار توصیه می شود در مورد همه داروهای مصرفی و هم چنین تغییراتی که در دیدشان ایجاد می شود با پزشکان صحبت کنند.

بنا به گفته متخصصین، سلامت چشم ها نیز به شیوه زندگی سالم از جمله ورزش منظم، تغذیه خوب و عدم استفاده از سیگار وابسته است.

بر اساس توصیه مرکز پیشگیری از نابینایی برای پیگیری سلامت چشم، انجام معاینات دوره ای بهترین راه است هم چنین تشخیص بعضی شرایط مانند دیابت و فشار خون بالا نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

تاریخ انتشار: 1395/02/04
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه