بر اساس مطالعات جدید، ممکن است باردار شدن در خانم های مبتلا به آسم کمی طول بکشد و یا این که نرخ بارداری در آن ها پایین تر از افرادی باشد که به بیماری های ریوی دچار نیستند.

در بررسی که انجام شد 245 خانم در بازه سنی 23 تا 45 سال قرار داشتند که مشکلات باروری غیر قابل توضیحی داشتند و از این نظر تحت درمان بودند. 96 نفر از این خانم ها به آسم دچار بودند.

این خانم ها تا داشتن بارداری موفق، توقف درمان و یا تا پایان آزمون تحت پیگیری قرار داشتند. زمان متوسط برای باردار شدن در خانم هایی که به آسم مبتلا نبودند حدود 32 ماه بود حال آن که این آمار در خانم های مبتلا به آسم 55 ماه بود.

این یافته ها نشان داد حدود 60 درصد خانم هایی که به آسم مبتلا نبودند، در مقایسه با کمتر از 40 درصد آن هایی که به آسم دچار بودند، باردار شدند. بر اساس آن چه که درتاریخ 12 فوریه در ژورنال European Respiratory منتشر شد، اختلاف بین این دو گروه متناسب با سن افزایش یافت.

بنا به گفته دکتر  Elisabeth Juul Gade این یافته ها شواهدی جدید را نشان داد که حاکی از ارتباط بین آسم و باروری است. Gade عضو دپارتمان طب تنفسی از بیمارستان دانشگاه Bispebjerg در کپنهاگ دانمارک می باشد.

او گفت در این تحقیق نشان داده شد آسم تاثیرات منفی بر باروری دارد و زمان برای باردار شدن را افزایش می دهد و این با افزایش سن تشدید می شود. هنوز علت این ارتباط را نمی دانیم و ممکن است انواع متفاوت آسم، سلامت روان، داروهای آسم و هورمون نیز در این میان دخیل باشند.

Gade گفت پزشکان باید خانم های مبتلا به آسم را تشویق کنند تا در سنین پایین تر باردار شوند و قبل از باردار شدن باید آسم خود را درمان کنند.

او هم چنین گفت آموزش بیمار  نسبت به پایبندی به درمان بسیار ضروری می باشد.

این تحقیق نشان داد ارتباطی بین آسم و مشکلاتی در بارور شدن وجود دارد، اما علت آن اثبات نشد.

تاریخ انتشار: 1394/11/25
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه