نوشیدن الکل قبل و در دوران بارداری می تواند مشکلات روانی، رفتاری و فیزیکی مادام العمری برای کودک در پی داشته باشد. بر اساس گفته مقامات فدرال در روز سه شنبه، بیش از 3 میلیون خانم آمریکایی با مصرف الکل فرزندان خود را در خطر قرار می دهند.

تخمین زده می شود 3.3 میلیون خانم در بازه سنی 15 تا 44 که به لحاظ جنسی فعال هستند الکل مصرف می کنند و از روش ها کنترل بارداری نیز استفاده نمی کنند. بر اساس گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، سه مورد از هر چهار خانم که قصد بارداری دارند به هنگام قطع مصرف داروهای ضد بارداری هم چنان از الکل استفاده می کنند.

بر اساس گفته دکتر Anne Schuchat از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در یک نشست رسانه ای، الکل می تواند قبل از این که یک خانم از بارداری خود مطلع شود، آسیب های دائمی را به فرزند وارد کند.

او گفت ما فکر می کنیم 2 تا 5 درصد کودکان در معرض اختلال طیف الکل جنینی قرار دارند. ما باور داریم که 5 درصد کودکان آمریکایی که به مدرسه می روند با چنین اختلالی مواجه اند.

او افزود ما دریافتیم خانم هایی که در طول بارداری الکل مصرف می کنند آگاهانه به فرزندان خود آسیب نمی رسانند. آنها از این خطر آگاه نیستند و یا برای توقف در مصرف الکل به کمک نیاز دارند.

به ناتوانی های ایجاد شده که ناشی از مصرف الکل است اختلال طیف الکل جنینی یا FASDs گفته می شود. مصرف هیچ مقداری از الکل در دوران بارداری و در هیچ مرحله ای از بارداری بی خطر نیست (اعم از آبجو و شراب).

بر اساس گفته سازمان خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد یا SAMHSA این اختلال طیفی منجر به عقب ماندگی ذهنی می شود و اگر الکل در دوران بارداری مصرف نشود به طور 100 درصد می توان از بروز این اختلال پیشگیری کرد.

بر اساس گفته SAMHSA تخمین زده می شود سالانه 40000 کودک در ایالات متحده متولد می شوند که به این اختلال دچارند و بروز این اختلال خیلی شایع تر از اوتیسم است. این اختلالات منجر به کاهش IQ و اختلال در یادگیری و عملکرد می شود و احتمالا به قلب، مغز و سایر ارگان های حیاتی آسیب می رساند.

برای این گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری از داده های به دست آمده از نظر سنجی ملی رشد خانواده در سال های 2011-2013 استفاده کردند.

برای پیشگیری از بروز اختلال طیف الکلی جنین، توصیه می شود پزشکان به خانم هایی که قصد بارداری دارند تاکید کنند که بعد از قطع مصرف داروهای ضدبارداری از مصرف الکل بپرهیزند. اغلب خانم ها تا هفته چهارم و یا ششم بارداری از بارداری خود اطلاعی ندارند، در این صورت با مصرف الکل در این دوران فرزند خود را در خطر قرار خواهند داد.

تاریخ انتشار: 1394/11/19
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه