بر اساس تحقیق جدیدی که در استرالیا انجام شد، طب سوزنی Sham، به اندازه طب سوزنی معمول راهی موثر در درمان گرگرفتگی خانم ها محسوب می شود.  

در طب سوزنی از سوزن های نازکی استفاده می شود که در نقاطی خاص وارد پوست می گردد. در طب سوزنی Sham از سوزن هایی استفاده می کنند که به پوست نفوذ نمی کند.

در این تحقیق 327 خانم استرالیایی حضور داشتند، این افراد بالای 40 سال بودند و در طول روز حداقل 7 بار دچار گرگرفتگی متوسط تا شدید می شدند. نیمی از این افراد به مدت 10 جلسه و طی بیش از 8 هفته تحت طب سوزنی معمول قرار گرفتند و نیمی دیگر طی 10 جلسه و به همان صورت تحت طب سوزنی Sham قرار گرفتند.

محققین دانشگاه ملبورن دریافتند تا پایان دوره درمان، خانم ها در هر گروه کاهش 40 درصدی را در شدت و فراوانی گرگرفتگی احساس کردند. این مزایا هم چنان تا 6 ماه بعد از درمان وجود داشت.

بر اساس گفته رهبر تحقیقات دکتر Carolyn Ee که خود دوره طب چینی را آموزش دیده است، توضیحات زیادی برای نتایج به دست آمده در هر دو گروه وجود دارد، از جمله این که انجام طب سوزنی تاثیرات پلاسبو را داشته است و این که گرگرفتگی در طول زمان به طور خود به خود بهبود یافته است.

او طی اخباری گفت این تحقیق بسیار بزرگ و دقیق بود و نشان داد وارد کردن سوزن ها در پوست در مقایسه با تحریک حاصل از فشار ناشی از سوزن های مخصوص Sham مزایای بیشتری را در پی ندارد و تفاوتی با هم ندارد.

او افزود اگر خانم ها می خواهند برای درمان گرگرفتگی به طب سوزنی فکر کنند باید بدانند اگر چه تحقیقات قبلی نشان داد انجام دادن طب سوزنی بهتر از انجام ندادن آن است اما تحقیق ما نشان داد که به نظر نمی رسد فرو کردن سوزن ها تفاوت چندانی را ایجاد کند.

او هم چنین توصیه کرد وقتی خانم ها انجام طب سوزنی را برای گرگرفتگی در نظر می گیرند باید در مورد سایر انتخاب های درمانی با پزشک خود مشورت کنند.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که طب سوزنی به درمان خیلی از شرایط از جمله دردهای مزمن، درد قاعدگی، سردردهای tension، تب یونجه و تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی کمک می کند.

این یافته ها در تاریخ 19 ژانویه در ژورنال Annals of Internal Medicine  به صورت ان لاین منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1394/11/06
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه