بر اساس تحقیقی جدید، به نظر می رسد نوزادانی که مادران آنان قبل از بارداری چاق هستند در خطر مرگ قرار دارند.

اگر چه محققین دریافتند چاقی قبل از بارداری بر نوزاد تاثیرات بدی را در پی دارد اما مهم است توجه داشته باشیم این تحقیق به گونه ای طراحی نشده بود که چرایی این ارتباط را نشان دهد.

رهبر این تحقیقات Eugene Declercq از دانشکده بهداشت بوستون گفت لازم است تا در مورد اجتناب از خطرات احتمالی مادران چاق و سلامت نوزادن شان بحث کنیم تا نکاتی شفاف شود.

در این تحقیق محققین داده های بیش از 6 میلیون نوزاد را مورد بررسی قرار دادند. این نوزادان در 38 ایالت مختلف در سال های 2012 و 2013 به دنیا آمده بودند.

محققین دریافتند نوزادان به دنیا آمده از مادارن چاق، دو برابر نوزادانی که از مادرانی با وزن نرمال متولد شده بودند در خطر مشکلات مربوط به زایمان قرار داشتند.

نوزدان متولد شده از مادران چاق بیشتر در خطر مرگ ناشی از نقائص هنگام تولد و مرگ ناگهانی بودند. مادرانی که بیشتر چاق بودند بیشتر در خطر مرگ نوزاد قرار داشتند.

سرپرست این تحقیقات گفت حتی اگر خانم های چاق به دستورالعمل های مبنی بر اضافه وزن در طول بارداری توجه کنند، این نکته تاثیرات کمی بر خطر مرگ نوزادان دارد.

Declercq پروفسور علوم بهداشت از دانشگاه بوستون گفت این بررسی نشان می دهد قبل از بارداری باید به مسئله چاقی توجه شود و به تحقیقات بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم چه چیزی خطر مرگ را در این نوزادان افزایش می دهد.

او طی اخباری گفت این یافته ها نشان می دهد پزشکان عمومی، متخصصین زنان و زایمان و ماماها باید در مورد وزن به عنوان بخشی از برنامه سلامت زنان برای مشاوره  قبل از بارداری توجه کنند.

محققین گفتند نرخ چاقی در بین خانم های آمریکایی در بازه سنی 20 تا 39 سالگی، حدود 32 درصد است.

این یافته ها به صورت آن لاین اخیرا در ژورنال Obstetrics and Gynecology منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1394/11/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه