ماموپلاستی کاهشی یک روش جراحی برای کوچک کردن سینه ها است که برای خانم ها و آقایان قابل انجام است. موارد استفاده، روش انجام، آمادگی و عوارض ماموپلاستی کاهشی مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

دروانا:

ماموپلاستی کاهشی چیست؟

اگر سینه های بسیار بزرگی دارید که موجب درد گردن، درد پشت یا سایر علائم فیزیکی می شوند، ممکن است کاندید مناسبی برای جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی باشید. بیشتر خانم ها از نتایج ماموپلاستی کاهشی رضایت دارند. مردانی که دچار ژینکوماستی هستند (بزرگی غیر طبیعی سینه های مردان) نیز می توانند جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهند.

ماموپلاستی کاهشی: مشاوره

قبل از جراحی ماموپلاستی کاهشی، شما باید با پزشک جراح خود مشورت کنید. در طول مشاوره ماموپلاستی کاهشی، شما پیرامون سابقه پزشکی شامل داشتن توده ای در سینه که آن را برداشته اید یا هر وضعیت پزشکی دیگری که سینه های شما را تحت تاثیر قرار می دهند، صحبت می کنید. برای جراحی ماموپلاستی کاهشی، پزشک همچنین سوالاتی پیرامون سابقه پزشکی خانوادگی شما می پرسد. قبل از ماموپلاستی کاهشی، جراح عکس هایی را از سینه ها می گیرد، آن ها را اندازه گیری می کنند و در مورد مقدار بافتی که باید طی جراحی ماموپلاستی کاهشی از سینه ها برداشته شوند صحبت می کند. شما می توانید اطلاعاتی پیرامون آمادگی برای ماموپلاستی کاهشی و برنامه ریزی برای دوره ریکاوری کسب نمایید. باید قبل از جراحی ماموپلاستی کاهشی، یک تست ماموگرافی و معاینه سینه انجام دهید. در طول مشاوره، جراح سوالاتی در مورد عادات شما برای مثال سیگار کشیدن و داروهای مصرفی می پرسد. باید برای دوره ای قبل و بعد از ماموپلاستی کاهشی سیگار را ترک کنید تا بهبودی به خوبی حاصل گردد. همچنین باید مصرف برخی داروها مانند آسپیرین یا سایر داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن را قطع نمایید. قبل از ماموپلاستی کاهشی، جراح دستوالعمل هایی را به شما ارائه می دهد.

ماموپلاستی کاهشی: آمادگی

برای کسب نتایج مطلوب از جراحی ماموپلاستی کاهشی، باید دستورالعمل های پزشک برای قبل و بعد از جراحی را پیگیری کنید. قبل از ماموپلاستی کاهشی، باید منزل را برای دوره ریکاوری خود آماده کنید و وسایل زیر را در دسترس داشته باشید:

  • مقدار زیادی یخ
  • گاز استریل و حوله و لباس تمیز
  • لباس های راحت و آزاد
  • پمادها یا کرم های خاصی که پزشک برای جای برش های جراحی توصیه می کند.

ماموپلاستی کاهشی: روش انجام

بسته به وضعیت شخصی، جراحی ماموپلاستی کاهشی می تواند در یک مرکز جراحی سرپایی انجام شود و یا شما به بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته باشید. در هر دو حالت، تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید. جراحی کوچک کردن سینه به حدود دو تا پنج ساعت برخی مواقع بیشتر زمان نیاز دارد. برای ماموپلاستی کاهشی، جراح یک برش در اطراف نوک سینه ایجاد کرده و شکاف را در فرم کلید تا پایین سینه ها ادامه می دهد. در جراحی ماموپلاستی کاهشی پوست، بافت و چربی اضافی سینه ها برداشته می شود و موقعیت نوک آن ها تنظیم می گردد. جراح ممکن است از لوله های تخلیه استفاده کند و سپس سینه ها بخیه کرده و به کمک گاز استریل آن ها را پانسمان کند. بعد از ماموپلاستی کاهشی شما باید از یک لباس زیر مخصوص استفاده کنید.

ماموپلاستی کاهشی: ریکاوری

بعد از جراحی کوچک کردن سینه به حداقل یک هفته مرخصی نیاز دارید. در برخی افراد این زمان ممکن است دو هفته باشد. شما باید برای برداشتن پانسمان و کشیدن بخیه ها بعد از ماموپلاستی کاهشی به پزشک مراجعه کنید. در دوره ریکاوری بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی، شما باید فعالیت فیزیکی خود را حداقل برای یک ماه بعد از جراحی متوقف کنید. بعد از جراحی ماموپلاستی کاهشی، ممکن است احساس خستگی و درد سینه داشته باشید. این حالت طبیعی است. پزشک برای رفع درد در روزهای اول بعد از ماموپلاستی کاهشی داروهای ضد درد را تجویز می کند. در این دوران از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید. برخی افراد ممکن است بعد از ماموپلاستی کاهشی دچار واکنش احساسی مانند افسردگی شوند. این حالت می تواند طبیعی باشد اما باید پیرامون نگرانی های خود با پزشک صحبت کنید.

ماموپلاستی کاهشی: عوارض

بروز اسکار بعد از عارضه های جانبی رایج جراحی کوچک کردن سینه هستند. این اسکارها در طول زمان رفع می شوند اما هیچ گاه به طور کامل ناپدید نمی گردند. اگر بعد از ماموپلاستی کاهشی اجسام سنگین بلند کنید اسکارها تشدید می شوند. در موارد نادر، برخی افراد دچار عوارض خاصی چون عدم بهبودی کامل ناحیه نوک سینه ها می شوند که به پیوند پوست نیاز خواهند داشت.

ماموپلاستی کاهشی: بعد از جراحی

در صورت بروز علائم زیر بعد از ماموپلاستی کاهشی فورا به پزشک مراجعه کنید:

  • علائم اولیه عفونت مانند قرمزی، حساسیت به درد و تورم غیر طبیعی محل جراحی یا تب
  • خروج ترشحات از محل برش جراحی
  • باز شدن بخیه قبل از زمان موعد برای کشیدن آن ها
برگرفته از: وبسایت https://www.webmd.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه