محققین از یک مدل کامپیوتری برای تعیین این که آیا کلیه های آلوده به هپاتیت سی می توانند به طور ایمنی به بیماران مبتلا به بیماری کلیوی پیوند شوند، استفاده کردند.

دروانا:

منتشر شده در مجله Annals of Internal Medicine- 9 جولای 2018

اگر شما تاکنون به ویروس هپاتیت سی آلوده شده اید، یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که به پیوند کلیه نیاز دارند می توانند اندامی را از دهنده آلوده به ویروس هپاتیت سی دریافت کنند.

دکتر مارک اکتمن مدیر عمومی پزشکی داخلی در دانشگاه سینسیناتی اظهار می دارد که استفاده از کلیه های افراد مبتلا به هپاتیت سی برای این گروه از بیماران هزینه و زمان انتظار را کاهش می دهد و زندگی این افراد را نجات خواهد داد. افزایش منابع در دسترس برای پیوند کلیه زمان انتظار بیماران دیالیزی برای پیوند را کاهش می دهد. مسئله مهم درمان بیماری بعد از انجام پیوند است.

درمان هپاتیت سی (یک بیماری کبدی خطرناک) در مقایسه با چند سال گذشته راحت تر انجام می شود. داروهای جدید هپاتیت سی عوارض جانبی کمتری دارند و میزان موفقیت در درمان تقریبا 100 درصد است.

محققین دریافتند که به علت مرگ های ناشی از اوردوز اپیوئیدی در آمریکا، تعداد دهندگان کلیه افزایش یافته است. اما دهندگان کلیه که به هپاتیت سی مبتلا هستند کنار گذاشته شده اند در حالی که این افراد از جنبه های دیگر سالم هستند. بسیاری از این دهندگان کلیه افراد جوان هستند.

کیفیت اندام ها به جز اندام های درگیر عفونت هپاتیت سی کاملا بالا است. چیزی که ناامید کننده است این است که بسیاری از این اندام ها کنار گذاشته می شوند. در حدود 15 درصد از بیماران دیالیزی به عفونت هپاتیت سی مبتلا هستند.

میانگین زمان انتظار برای دریافت پیوند کلیه غیر آلوده بیش از دو سال بوده در حالی که این زمان برای پیوند کلیه آلوده به هپاتیت سی هشت ماه است. محققین از یک مدل کامپیوتری برای تعیین این که آیا کلیه های آلوده به هپاتیت سی می توانند به طور ایمنی به بیماران مبتلا به بیماری کلیوی پیوند شوند، استفاده کردند. آن ها این بیماران را با بیمارانی که درمان هپاتیت سی را دریافت می کنند در حالی که دیالیز انجام می دهند و زمان زیادی را در انتظار پیوند کلیه غیر آلوده هستند، مقایسه می کنند.

محققین دریافتند که استفاده از اندام های آلوده امید به زندگی را افزایش داده و هزینه های درمان را کاهش می دهد. با این حال، بیماران ممکن است خطر دریافت کلیه آلوده را نپذیرند اما بسیاری مکن است با در نظر گرفتن احتمال بالای مرگ و میر در بیماران دیالیز شوند که در انتظار پیوند هستند، این راه را یک گزینه مناسب بدانند.

"پیوند کلیه آلوده به ویروس هپاتیت سی به بیماری که به ویروس آلوده نیست نیز می تواند اثرگذار باشد. نتایج آزمایشات بالینی اولیه بسیار دلگرم کننده بوده است. در این آزمایشات بیماران دیالیزی منتظر پیوند کلیه به طور همزمان با دریافت درمان هپاتیت سی، کلیه آلوده به هپاتیت سی دریافت می کنند. با این که این راه هنوز در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد، اما در نهایت یک مسیر اصلی خواهد شد.

این که بیمار یک کلیه در حال فعالیت داشته و درمان هپاتیت سی را دریافت کند بهتر از انتظار برای دریافت یک پیوند کلیه غیر آلوده است." دکتر دیوید گلدبرگ استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا

 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه