داروی ترولانس برای درمان سندرم روده تحریک پذیر همراه با یبوست تایید شده است. تاکنون این دارو برای درمان یبوست مزمن بدون دلیل در بزرگسالان مورد استفاده قرار می گرفت.

 دروانا:

منتشر شده در 25 ژانویه 2018

تاییدیه سازمان غذا و دارو: تاییدیه اول 19 ژانویه 2017، تاییدیه دوم در 25 ژانویه 2018

اسم ژنریک: ترولانس

اسم برند: پلکاناتید

اشکال دارویی: قرص

کمپانی تولید کننده: Synergy Pharmaceuticals Inc..

استفاده درمانی: یبوست مزمن، سندرم روده تحریک پذیر با یبوست

ترولانس یک آگونیست گوآنیلات سیکلاز سی است که برای درمان یبوست مزمن بدون دلیل و سندرم روده تحریک پذیر با یبوست به کار می رود. این دارو در گذشته به منظور درمان یبوست مزمن بدون دلیل در بزرگسالان توسط سازمان غذا و دارو آمریکا به تایید رسیده بود؛ حال این سازمان با دوز 3 میلی گرم در روز از ترولانس را برای درمان بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر با یبوست تایید کرده است.

ترولانس با فعال کردن موادی خاص در روده ها، موجب ترشح بیشتر مایعات و افزایش حرکات ماهیچه ای می شود. این دارو همچنین تغییرات در غلظت مدفوع شما ایجاد می کند.

در صورتی که شما به داروی ترولانس حساسیت دارید و یا در روده های خود دچار انسداد شده اید، باید از مصرف پلکاناتید خودداری کنید. داروی ترولانس در کودکان زیر شش سال منع مصرف دارد.

استفاده از داروی ترولانس به طور کلی برای افراد زیر 18 سال تایید نشده است.

عوارض جانبی ترولانس

برخی از اثرات جانبی ناشی از پلکاناتید عموما به مراقبت پزشکی نیاز ندارند. این عوارض در طول درمان که بدن شما خود را با دارو سازگار می کند از بین می روند. همچنین پزشک متخصص داخلی راه کارهایی را به منظور پیشگیری و یا کاهش عوارض جانبی ناشی از این دارو ارائه خواهد داد. در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک به ترولانس سریعا از مراقب های اورژانسی کمک بگیرید:

  • کهیر
  • به سختی نفس کشیدن
  • تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو
  • اسهال نیز از عوارض شایع داروی ترولانس به حساب می آید. در صورت بروز اسهال شدید، مصرف دارو را متوقف کرده و سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

این دارو می تواند عوارض جانبی دیگری نیز داشته باشد. در مورد توصیه های پزشکی مورد نیاز برای عوارض جانبی داروی ترولانس، با پزشک متخصص داخلی مشورت کنید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه