(Aristada (aripiprazole lauroxil دارویی به فرم تزریق extended release می باشد که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان اختلال مغزی شیزوفرنی مورد تایید قرار گرفت و خبر آن در روز سه شنبه منتشر شد.

شیزوفرنی یک درصد افراد آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است و علائم آن عبارت است از پیچیدن صداهایی در گوش که واقعیت ندارد همچنین این افراد باور دارند که افراد دیگری ذهن و افکار آنها را کنترل می کنند و دچار پارانوئیا هستند. علائم این بیماری نخستین بار در سنین زیر 30 سالگی مشخص می شود.

اثر بخشی این دارو طی کارآزمایی بالینی که 12 هفته به طول انجامید به اثبات رسید، در این کارآزمایی 622 نفر حضور داشتند. روی لیبل این دارو نیز همانند سایر داروهایی که به عنوان آنتی سایکوتیک های آتیپیک شناخته می شود هشدار داده شده که استفاده off-label از این دارو می تواند ریسک سایکوز مربوط به زوال عقلی را در افراد مسن افزایش دهد. (استفاده off-label به این اشاره دارد که دارو در مواردی به کار رود که FDA در مورد آن تحقیق نکرده و دارو برای آن اندیکاسیون خاص مورد تایید قرار نگرفته است).

از جمله علائم جانبی شایع در مورد این دارو می توان به احساس نیاز به حرکت مداوم اشاره کرد که در اصطلاح پزشکی به آن akathisia (بی قراری حرکتی) می گویند.

Aristada توسط شرکت Alkermes واقع در ایالت ماساچوست تولید شده است.

تاریخ انتشار: 1394/08/06
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه