(Keytruda (pembrolizumab توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان شایع ترین نوع سرطان ریه (سرطان ریه سلول های غیر کوچک NSCLC)، که سرطانی بدخیم است مورد تایید قرار گرفت.

این دارو بر اساس گفته این آژانس در روز جمعه، برای افرادی مورد تایید قرار گرفت که تومورهای شان تولید سلول هایی به نام PD-L1 می کند، یا کسانی که با وجود استفاده از سایر درمان ها، هنوز پاسخ نگرفته اند.

سرطان ریه یکی از شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در آمریکاست و بر اساس گفته FDA، امسال بیش از 220000 مورد ابتلا و بیش از 158000 مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش شده است.

Keytruda با بلاک کردن پروتئین PD-L1 به بدن کمک می کند تا با این سرطان بهتر مبارزه کند. این دارو نخستین بار در سال 2014 برای درمان سرطان ملانومای پیشرفته پوستی به کار رفت.

عملکرد PD-L1 در مبارزه با سرطان ریه، طی کارآزمایی های بالینی بر روی 550 نفر مبتلا به بیماری پیشرفته مورد ارزیابی قرار گرفت. شایع ترین علائم این دارو عبارت بود از خستگی، از دست دادن اشتها، اختلال در تنفس و سرفه. بر اساس گفته FDA، از آن جایی که این دارو بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد، برخی عوارض از جمله راش و التهاب عروق خونی نیز گزارش شده است.

این آژانس هشدار داد خانم های باردار نباید از این دارو استفاده کنند زیرا این دارو می تواند بر رشد جنین تاثیر بگذارد.

در کنار تایید Keytruda، FDA گفت این نشان می دهد در افراد مبتلا به NSCLC بیان PD-L1 می تواند ابزاری تشخیصی باشد.

Keytruda توسط Whitehouse Station واقع در N.J به بازار عرضه شد.

تاریخ انتشار: 1394/07/21
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه