دارویRepatha (evolocumab)  توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفت این دارو به فرم غیر استاتین است و در دسته خود قادر به درمان کلسترول بالاست.

فرم تزریقی این دارو که به دسته مهار کننده ها PCSK9 تعلق دارد برای افرادی مناسب است که با داروهای استاتین موجود و ورزش قادر به کاهش میزان کلسترول بد یا LDL نیستند. 

لیپوپروتئین با دانسیته کم که عموما با نام اختصاری LDL شناخته می شود از چربی های طبیعی و چربی موجود در غذاها در خون ساخته می شود و می تواند منجر به ایجاد بیماری های قلبی شود. یک مورد از چهار مرگ در ایالات متحده آمریکا در اثر بیماری قلبی اتفاق می افتد و همین امر سبب می شود این موضوع یکی از دلایل عمده مرگ و میر در زنان و مردان باشد. بر اساس گفته FDA، این شرایط سالانه جان 610000 نفر را در آمریکا می گیرد.

Repatha آنتی بادی است که پروتئین PCSK9 را هدف می گیرد این پروتئین توانایی کبد را در حذف LDL از خون از بین می برد. شایع ترین اثرات جانبی این دارو عبارت است از التهاب بینی و گلو، عفونت در بخش فوقانی دستگاه تنفس، آنفلوآنزا، کمر درد و واکنش های موضعی در محل تزریق.

بر اساس گفته FDA، در کارآزمایی های بالینی افرادی که از این دارو مصرف می کردند به طور متوسط تا 60 درصد دچار افت میزان LDL شدند و این اطلاعات در مقایسه با افرادی به دست آمد که از پلاسبو استفاده می کردند.  

ماه گذشته، این آژانس داروی(Praluent (alirocumab را مورد تایید قرار داد، این دارو نخستین دارو از این دسته است و Repatha دومین دارو از این دسته محسوب می شود.

Repatha توسط Amgen واقع در Thousand Oaks کالیفرنیا به بازار عرضه می شود.

تاریخ انتشار: 1394/06/13
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه