Addyi (flibanserin) مورد تایید سازمان FDA قرار گرفت و اولین دارویی است که در درمان کاهش میل جنسی در خانم های یائسگی مورد تایید می باشد.

بر اساس گفته آژانس این دارو برای خانم هایی مورد تایید قرار گرفته است که برای این اختلال دلیل جسمی یا روانی ندارند.  

بر روی برچسب این دارو هشدار داده شده است که این دارو می تواند سبب افت شدید فشار خون شود حتی تا جایی که می تواند هشیاری فرد را کم کند. این علائم در مصرف همزمان این قرص با الکل افزایش می یابد و تشدید می شود. بنابراین بر اساس گفته FDA مصرف کنندگان Addyi نباید الکل بنوشند.

پزشکان و داروخانه هایی که این دارو را توزیع می کنند باید گواهی تجویز داشته باشند. داروسازان باید بدانند که مصرف این دارو همزمان با الکل خطرناک است.

FDA افزود، افرادی که این دارو را یک بار در روز به مدت هشت هفته مصرف کرده اند و بهبودی ندیده اند باید مصرف آن را قطع کنند. Addyi در کارآزمایی های بالینی ارزیابی شده است که در آن 2400 خانم حضور داشتند، این افراد در دوران بعد از یائسگی قرار داشتند. گزارش شده است افرادی که از این دارو استفاده می کردند در مقایسه با کسانی که از پلاسبو استفاده می کردند، بهبود معنی داری را در میل جنسی خود یافته اند.

شایع ترین اثرات جانبی این دارو عبارت است از سرگیجه، خواب آلودگی، تهوع، خستگی، بی خوابی و خشکی دهان. این آژانس گفت به خانم هایی که قصد استفاده از این دارو را دارند پیشنهاد می شود به سایت زیر مراجعه کرده و در مورد اثرات جانبی آن اطلاعات بیشتری را به دست آورند:

www.fda.gov/MedWatch

Addyi توسط Raleigh, N.C.-based Sprout Pharmaceuticals به بازار عرضه می شود.

تاریخ انتشار: 1394/06/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه