داروی ماکسی فلوکساسین (moxifloxacin) یا Avelox از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا در روز جمعه برای درمان Plague مورد تایید قرار گرفت. این بیماری نوعی عفونت باکتریایی نادر است که می تواند به ریه (پنومونی)، خون (سپتی سمی) یا غدد لنفاوی (bubonic) حمله کند.

این آژانس طی اخباری گفت تنها 1000 تا 2000 مورد ابتلا به این بیماری سالانه در سرتاسر دنیا گزارش می شود. این بیماری از طریق کک آلوده و یا تماس با حیوان آلوده و یا فرد بیمار منتقل می شود. Yersinia pestis bacterium می تواند به عنوان یک عامل بیوتروریسم bioterrorism آزاد شود.

Avelox بر اساس یافته های حاصل از مدل های آزمایشی حیوانی با کنترل مناسب به تصویب رسیده است، زیرا بررسی چنین بیماری هایی در انسان ها اخلاقی نیست (آزمایشات بر روی میمون های سبز آفریقایی انجام شده است). بر اساس گفته سازمان غذا و داروی آمریکا این بیماری بسیار نادر است و امکان یافتن تعداد کافی از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، غیر ممکن است.

لیبل روی این دارو حاوی هشدارهایی از عوارض جانبی این داروست، التهاب تاندون، پارگی تاندون، تشدید ضعف عضلات در برخی از بیماران مستعد، از جمله عوارض این داروست. سایر عوارض جانبی این دارو عبارت است از واکنش های آلرژیک، آسیب کبدی، اختلالاتی در خون، ریتم غیر طبیعی قلب و مشکلاتی در سیستم عصبی مرکزی.

Avelox توسط شرکت دارویی بایر مستقر در Whippany واقع در نیویورک تولید می شود.

تاریخ انتشار: 1394/02/25
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه