Raplixa (به عنوان درزگیر فیبرین انسانی) توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا FDA مورد تایید قرار گرفت، بنا به گفته های این آژانس، این دارو به کنترل خونریزی در طول جراحی کمک می کند.

بنا به گفته FDA استفاده از این دارو زمانی که تکنیک های جراحی از جمله بخیه زدن بی اثر یا غیر عملی است، مجاز خواهد بود. فرم دارویی این محصول به شکل اسپری خشک است که در خون حل می شود و منجر به ایجاد واکنشی می شود که طی آن لخته شدن تقویت شده و خونریزی قطع می شود.

این محصول حاوی فیبرینوژن و ترومبین می باشد که از پروتئین های پلاسمایی مشتق می شوند.  پروسه تولید این پروتئین به گونه ای طراحی شده است که در طول خالص سازی هر گونه ویروسی که از راه خون منتقل می شود غیر فعال می گردد.

Raplixa به گونه ای طراحی شده است که با اسفنج ژلاتینی قابل جذب استفاده می شود، این دارو در بیش از 700 نفر در طول 11 ماه مورد آزمایش قرار گرفت. شایع ترین اثرات جانبی این دارو عبارت است از درد جراحی، تهوع، یبوست، تب و کاهش فشار خون.

این محصول توسط شرکت ProFibrix BV مستقر در Parsippany, N.J تولید شده است.

تاریخ انتشار: 1394/02/18
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه