سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد که بوتاکس های تقلبی ممکن است در مطب های سرتاسر ایالات متحده آمریکا توزیع شود.

بوتاکس های تقلبی مطمئن نیستند و نباید مورد استفاده قرار بگیرند و FDA طی اخباری گفت این بوتاکس های تقلبی، توسط توزیع کننده های بدون مجوز توزیع می شود.

شباهت های بسته بندی بین بوتاکس های تقلبی و بوتاکس هایی که مورد تایید FDA می باشد و توسط  Allergan به صورت 100 واحد در هر شیشه کوچک ساخته می شود، پزشکان را به اشتباه می اندازد.

بر اساس گفته این آژانس، بر روی کارتن بیرونی نسخه های تقلبی عنوان شده ماده فعال در عوض OnabotulinumtoxinA، Botulinum Toxin نوع A می باشد.

FDA اعلام کرد که محصولات تقلبی می توانند از طرق دیگری شناسایی شوند. برای مثال بر روی شیشه های کوچک برخی از اعداد از قلم افتاده است.

بر اساس گفته موسسه ملی بهداشت تزریق بوتاکس، سمی که توسط باکتری کلستردیوم بوتولونیم ایجاد می شود، به طور موقت خطوط صورت و اخم را صاف می کند. هم چنین بوتاکس برای درمان تعریق شدید زیربغل، پلک زدن غیر قابل کنترل و میگرن مزمن به کار می رود.

بر اساس گفته FDA متخصصین باید با Allergan هماهنگ باشند تا تایید شود که آیا بوتاکس تهیه شده مجاز و مورد تایید است یا خیر. وب سایت Allergan نام توزیع کنندگان مجاز بوتاکس را لیست کرده است.

محصولات بوتاکس که مشکوک به نظرمی رسند باید به FDA گزارش شوند.

بر اساس گفته FDA موارد زیادی از بیماران وجود دارند که در اثر استفاده از نسخه های تقلبی بوتاکس دچار آسیب شده اند. محصولات تولید شده توسط Allergan مورد تایید و بی خطر در نظر گرفته شده است.

تاریخ انتشار: 1394/02/07
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه