تحقیقات جدید نشان می دهد کم خوابیدن و یا زیاد خوابیدن در طول شب می تواند منجر به اضافه وزن بیش از حد در طول بارداری شود.

دکتر Francesca Facco از موسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی عنوان کرد ما می دانیم که کم خوابی در دوران بارداری با نتایج بدی همراه است. یافته ها ما نشان می دهد فقر در خواب می تواند مکانیسم بالقوه ای برای اضافه وزن و عوارض ناخوشایند در بارداری باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که کمبود خواب با اضافه وزن و چاقی در خانم های غیر باردار همراه است. در این تحقیق محققین بررسی کردند آیا ارتباط احتمالی بین خواب و اضافه وزن در دروان بارداری وجود دارد.

در این بررسی 751 خانم باردار حضور داشتند که خواب آن ها به مدت هفت روز متوالی مورد مانیتور قرار گرفت. حدود دو سوم این خانم ها بین 7 تا 9 ساعت در شب می خوابیدند.

محققین دریافتند که دوره خواب کوتاه یا بلند با اضافه وزن در طول بارداری همراه است.

این تحقیق در نشست سالانه انجمن طب مادر-جنین در آتلانتا ارائه شد. تحقیق ارائه شده در این نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده و معتبر به عنوان مقدماتی در نظر گرفته می شود.

تاریخ انتشار: 1395/01/31
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه