مشکلات مداوم و برگشت پذیر در پاسخ جنسی، میل، ارگاسم یا درد که شما را آشفته می سازند و یا کشش شما برای تماس جنسی با شریک جنسی تان را تحت تاثیر قرار میدهند مجموعه ای از مشکلات هستند که سرد مزاجی زنان نام می گیرند. بسیاری از خانم ها در دوره ای از زندگی و برخی دیگر در تمام طول عمر مشکلات ناشی از سرد مزاجی را تجربه میکنند. سرد مزاجی زنان در هر مرحله ای از زندگی رخ میدهد. این حالت ممکن است تنها در برخی از موقعیت های جنسی یا در تمام آن ها ایجاد گردد. پاسخ جنسی شامل یک برهم کنش پیچیده از فیزیولوژی، احساسات، تجربیات، اعتقادات، سبک زندگی و روابط است. اختلال در هر یک از این عوامل میل یا رضایت جنسی را تحت تاثیر قرار میدهد. در ادامه دکتر مهتاب مرجانی متخصص زنان و زایمان به سوالاتی پیرامون درمان سرد مزاجی زنان پاسخ میدهند.

دروانا: 

 آیا دارو برای سرد مزاجی زنان وجود دارد؟

درمان دارویی بی میلی زنان چیست؟ (داروی خوراکی تایید شده ای در زمینه سرد مزاجی زنان وجود دارد؟)

درمان های دارویی متعددی برای سرد مزاجی زنان وجود دارد که بر اساس شرایط جسمی و روحی بانوان تجویز می شوند. خود درمانی برای سرد مزاجی زنان مطلقا ممنوع است. بعضی از مکمل ها و ویتامین ها مانند روی و اسید فولیک، ویتامین ای و جینسنگ هم در درمان سرد مزاجی زنان موثر هستند.

آیا استفاده از داروهای موضعی انواع ژل ها در ناحیه کلیتوریس می تواند به درمان سرد مزاجی زنان کمک کند؟

معمولا خیر، مگر این که ماساژ کلیتوریس و اثر روحی این کار و نیز تاثیر گرم کنندگی برخی از ژل ها، بر روی کلیتوریس و درمان سرد مزاجی زنان تاثیر گذار باشد. البته در برخی کشورها مانند فرانسه ژل ها و کرم های حاوی تستوسترون بر روی کلیتوریس مالیده می شوند که در درمان سرد مزاجی زنان موثر هستند.

آیا درمان سرد مزاجی زنان با داروهای گیاهی امکان پذیر می باشد؟

داروهای گیاهی نیز با توجه به ماهیت دارویی خود ممکن است در درمان سرد مزاجی زنان موثر باشند.

 

دکتر مهتاب مرجانی

دکتر مهتاب مرجانی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دكتر مهتاب مرجاني، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، عضو انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران و همچنین عضو هیئت تحریریه و مدیر داخلی نشریه تخصصی زنان و مامایی ایران می باشند.
 
پاسخ داده شده توسط دکتر مهتاب مرجانی

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه