دکتر سیده فریبا بهنام جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون کولپوسکوپی پاسخ داده و توضیحاتی ارائه می نمایند.

دروانا: 

در چه مواردی انجام کولپوسکوپی ضرورت دارد؟

کولپوسکوپی در مواردی انجام می شود که یا پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد یا زخم مقاوم به درمان وجود داشته باشد و یا بیمار مبتلا به زگیل تناسلی از نوع پر خطر باشد و یا انجام آزمایش HPV، دال بر HPV پرخطر باشد.

ارتباط بین کولپوسکوپی و بیوپسی چیست؟

کولپوسکوپی در واقع رویت سرویکس (دهانه رحم) با بزرگنمایی زیاد با استفاده از یکسری محلول های شیمیایی در دهانه رحم است. چنانچه در کولپوسکوپی نقاط مشکوک مشاهده شود، پزشک مبادرت به انجام بیوپسی (نمونه برداری) می کند.

عوارض کولوسکوپی چیست؟

کولپوسکوپی عوارض طولانی مدت ندارد. تنها عارضه خونریزی پس از کولپوسکوپی است که معمولا پزشک برای جلوگیری از این عارضه تمهیدات لازم را می اندیشد.

مراقبت های بعد از کولپوسکوپی شامل چه مواردی است؟

مراقبت های بهداشتی لازم توسط پزشک انجام دهنده کولپوسکوپی داده می شود.

دکتر فریبا بهنام

دکتر فریبا بهنام

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر سیده فریبا بهنام دارای بورد تخصصی زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه تهران هستند و بیش از 23 سال سابقه طبابت و فعالیت در این حوزه را دارند. مطب خانم دکتر فریبا بهنام مجهز به دستگاه NST، سونوگرافی، کرایو و کولپوسکوپی می باشد.
 

پاسخ داده شده: توسط دکتر فریبا بهنام

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه