شما باید ضد آفتابی را انتخاب نمایید که از پوست شما علیه 2 نوع اشعه فرابنفش محافظت کند و ضد آفتاب های رایج اغلب از مواد شیمیایی تولید می شوند که اشعه فرابنفش مضر را جذب می کند ولی استفاده از ضدآفتاب های فیزیکی برای افراد جوان تر و افرادی که پوست حساس نسبت به خورشید دارند مناسب می باشد زیرا این ضد آفتاب ها اشعه فرابنفش را منعکس می کنند.

دروانا:

اگر شما جز آن دسته افرادی باشید که قبل خروج از خانه برای محافظت از پوست خود از ضد آفتاب هایی با اس پی اف بالا استفاده می کنید، نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا میزان محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید را دو برابر کنید.

ابتدا مهم است که بدانیم دو نوع اشعه فرابنفش مضر وجود دارد. اشعه فرابنفش نوع A سبب آسیب طولانی مدت و پیری پوست شما می شود. اشعه فرابنفش نوع B سبب آفتاب سوختگی و آسیب پوست شما می گردد. هر دو این اشعه ها می تواند در ایجاد سرطان پوست دخالت داشته باشد، بنابراین ضدآفتاب شما باید، شما را علیه هر دو این تابش ها محافظت کند. به اصطلاح broad-spectrum روی لیبل ضدآفتاب توجه داشته باشید.

نکته دوم اینکه ضد آفتاب ها می توانند محافظت کننده های فیزیکی یا شیمیایی باشند. اغلب محصولات مورد استفاده رایج، ضدآفتاب های شیمیایی هستند که از اکسی بنزون در آن ها استفاده شده است که اشعه های فرابنفش مضر را جذب می کند. زینک اکساید و تیتانیوم اکساید ضدآفتاب های فیزیکی هستند. آن ها روی پوست می نشینند و اشعه فرابنفش را منعکس می کنند. ضدآفتاب های فیزیکی از زمانی که روی پوست قرار می گیرند تاثیر گذار هستند و مانند ضدآفتاب های شیمیایی نیستند که باید 30 دقیقه قبل از خروج از خانه استفاده شوند. ضدآفتاب های فیزیکی برای افراد جوان تر و افرادی که پوست حساس نسبت به خورشید دارند مناسب می باشد.

سوم اینکه اس پی اف یا فاکتور محافظتی علیه خورشید نشان می دهد که این ضدآفتاب تا چه حد می تواند شما را از آسیب فرابنفش محافظت کند. به طور کلی، اس پی اف 15 محافظت خوبی را در برابر آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری ایجاد می کند. اما اگر شما پوست بسیار روشنی دارید و یا سابقه ابتلا به سرطان پوست دارید باید در مورد افزایش اس پی اف ضدآفتاب خود با پزشک مشورت کنید.

حدود دو قاشق غذا خوری ضدآفتاب برای پوشش دهی شما از سر تا نوک انگشتان پا کافی خواهد بود. اگر شما از اسپری ضد آفتاب استفاده می کنید باید به حدی ضدآفتاب را اسپری کنید تا مطمئن شوید پوست براق شده است. به طور کلی ضدآفتاب باید هر دو ساعت تمدید شده و بعد از شنا و تعریق نیز باید فورا آن را تمدید کنید. اگر در فضای باز ورزش می کنید باید از ضدآفتاب های ضدآب استفاده کنید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه