مکمل های ویتامین B12 مزایای شناخته شده ای در بیمارانی دارد که دچار فقر ویتامین B12 هستند اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این در مورد بیمارانی که در حد متوسط دچار کمبود ویتامین B12 هستند، صدق نمی کند.   

دکتر Alan Dangour از دانشکده Hygiene & Tropical Medicine گفت خیلی از افراد ممکن است به طور منظم از مکمل های ویتامین B12 استفاده کنند و تصور بر این است که این مکمل سبب افزایش عملکرد در افراد سالمند می شود. این تحقیق نشان داد در سالمندانی که تا حد متوسط دچار فقر در ویتامین B12 هستند، شواهدی مبنی بر مزیت این مکمل بر سیستم عصبی و یا بهبود عملکرد شناختی وجود ندارد.   

ویتامین B12 در ماهی، گوشت و محصولات لبنی یافت می شود.

Dangour طی اخباری گفت ما به افراد سالمند توصیه می کنیم در مورد نگرانی هایی که برای سلامت جسمی و ذهنی خود دارند از رژیم های غذایی سالم استفاده کنند و تا حد امکان فعالیت فیزیکی منظم خود را حفظ کنند.

این مقاله اخرا در ژورنال آمریکایی American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

در افراد سالمندی که دچار فقر شدید ویتامین B12 هستند، مصرف مکمل ها ریسک ضعف ماهیچه ها، خستگی، افسردگی، اختلال در حرکت و حافظه و اختلالاتی در تفکر معمول را کاهش می دهد.  

 این تحقیق بر روی بیش از 200 نفر متمرکز بود، همه افراد 75 سال به بالا بودند و تا حد متوسطی دچار فقر در ویتامین B12 بودند. به مدت یک سال برخی از این افراد مکمل B12 مصرف کردند و بقیه پلاسبو دریافت کردند.

محققین نتوانستند بهبود عصبی و یا ذهنی را مشاهده کنند که بتوان آن را به مصرف مکمل B12 نسبت داد، اما با این حال عنوان کردند شاید دوز مصرفی B12 برای این که تاثیراتی در عملکرد افراد داشته باشد، کم بوده است. آنها گفتند ممکن است دوره این آزمون به اندازه ای نبوده است که بتوان اثرات درمانی را مشاهده کرد. 

تاریخ انتشار: 1394/05/01
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه