بنا به گزارش مقامات بهداشتی آمریکا مرگ و میر ناشی از سرطان پستان که به دلایل اختلاف نژادی اتفاق می افتاد مخصوصا در بین خانم های جوان رو به کاهش است.

نرخ مرگ و میر سرطان پستان در بین خانم های سفید و سیاه پوست در حال کاهش است هر چند هنوز اختلاف نژادی وجود دارد. بین سال های 2010 و 2014 نرخ مرگ در بین خانم های سفید پوست با سرعت بیشتری در مقایسه با خانم های سیاه پوست افت کرد (حدود 2 درصد در سال در مقایسه با 1.5 درصد).

به هر حال محققین دریافتند در بین خانم ها زیر 50 سال، نرخ مرگ در هر دو نژاد برابر است.

دکتر لیزا ریچاردسون مسئول پیشگیری و کنترل از سرطان در CDC عنوان کرد امیدواریم سیگنالی که در خانم های جوان شاهد آن هستیم را با پیشرفت زمان در خانم های مسن نیز ببینیم. او گفت خانم های سیاه پوست نرخ مرگ و میر بالاتری داشتند، اما در مورد خانم های زیر 50 سال نرخ مشابه بوده است، چیزی که ما قبلا شاهد آن نبودیم.

ریچاردسون توضیح داد بزرگترین تفاوت بین نژادها در افت نرخ مرگ سرطان در بین خانم های 60 تا 69 ساله بوده است. در مورد این خانم ها افت 2 درصدی سالانه را در بین خانم های سفید پوست و افت 1 درصدی را در بین خانم های سیاه پوست شاهد بودیم.

این افت عمدتا به دلیل آموزش بیشتر در مورد سرطان پستان و غربالگری ها و درمان بهتر این بیماری به دست آمده است.

ریچاردسون گفت خانم ها و پزشکان در مورد انواع سرطان های پستان در حال آموزش هستند و درمان ها به طور موثرتری انجام می شود.

او افزود غربالگری در این میان بسیار اهمیت دارد. هر چه زودتر به وجود سرطان پی برید بیماری درمان پذیر تر خواهد بود.

بعلاوه هر چه دسترسی بهتر به خدمات درمانی یک فاکتور موثر است اما در مقطعی از زمان این فاکتور شناخته شده نبود. ریچاردسون عنوان کرد امیدواریم در طول زمان مادامی که دسترسی به خدمات درمانی بهبود می یابد، میزان مرگ و میر نیز بیشتر افت کند.

او توضیح داد اگر شما غربالگری را انجام می دهید، گام بعدی درک این مطلب است که اگر نتایج نرمال نباشد برای دریافت تشخیص مناسب اقدام کنید و اگر بروز سرطان مشخص است برای دریافت درمان صحیح اقدام فرمایید و به یاد داشته باشید که غربالگری فقط یک تست نیست.

این گزارش در تاریخ 13 اکتبر در گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها یا CDC منتشر گردید.

دکتر ژاکلین میلر مسئول برنامه ملی تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم و پستان اعلام کرد این اخبار خوبی است که نرخ کلی سرطان پستان در بین خانم های سیاه پوست در حال کاهش است. اما در مقایسه با خانم های سفید پوست، احتمال این که خانم سیاه پوست بعد از تشخیص سرطان پستان جان خود را از دست دهد هم چنان بیشتر است.

یکی از متخصصین نیز این اختلاف بین خانم های سیاه پوست و سفید پوست را در دسترسی نامناسب به خدمات درمانی دانست.

دکتر اوتیس براولی مسئول انجمن سرطان آمریکا عنوان کرد ما باید درک کنیم که بخش قابل توجهی از جمعیت آمریکا به خدمات درمانی مناسب دسترسی ندارند. او گفت خیلی از خانم های سیاه پوست درمان مناسب را در سال اولیه بعد از تشخیص دریافت نمی کنند. باید توجه داشت درمان نامناسب و یا عدم درمان موضوعی قابل توجه است.

براولی توضیح داد ما باید برخی علل زمینه ای سرطان پستان مانند شیوع بالای چاقی در بین خانم های سیاه پوست را تثبیت کنیم. چاقی دومین علت موثر در بروز همه سرطان ها در آمریکا محسوب می شود.

ما باید تلاش کنیم تا همه افراد آمریکایی درمان و پیشگیری مناسب را دریافت کنند.

برای کاهش بیشتر نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان و هم چنین از بین رفتن اختلاف مرگ و میر بین خانم های سیاه پوست و سفید پوست CDC توصیه می کند در راستای غربالگری و دریافت درمان مناسب بعد از تشخیص می توان درمان ها را به نحو بهتری در مورد افراد شخصی سازی کرد.

خانم ها با شناختن سابقه خانوادگی خود در ابتلا به سرطان پستان، با افزایش فعالیت، داشتن رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب و انجام غربالگری های مربوط به سرطان می توانند به کاهش ریسک بروز سرطان پستان کمک کنند.

بر اساس توصیه انجمن سرطان آمریکا خانم های 40 تا 44 ساله باید انجام غربالگری های سالانه برای سرطان پستان را با استفاده ماموگرافی در نظر داشته باشند. خانم های 45 تا 54 ساله باید به طور سالانه ماموگرافی را انجام دهند. خانم های 55 سال به بالا باید هر دو سال یک بار این تست را انجام دهند یا در صورت تمایل می توانند سالانه این تست را انجام دهند.

تاریخ انتشار: 1395/08/18
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه