بررسی های جدید نشان میدهد داشتن شغلی که از نظر فیزیکی طاقت فرساست و همچنین داشتن فشار خون بالا، خانم ها را در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد. محققین بیش از 12000 پرستار خانم را در کشور دانمارک مورد بررسی قرار دادند و دریافتند خانم هایی که فشار خون بالایی دارند و به لحاظ شغلی فعالیت بالایی دارند در مقایسه با افرادی که فشار خون نرمال و فعالیت متوسط دارند، بیشتر مستعد ایجاد بیماری های قلبی هستند.

مسئول این تحقیقات Karen Allesoe دانشجوی دانشگاه دانمارک جنوبی گفت تحقیقات قبلی نشان داده است مردان و زنانی که به لحاظ فیزیکی کار طاقت فرسایی دارند، در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

او هم چنین گفت به نظر می رسد این دو فاکتور خطر با هم پیش رفته و فرد را در خطر بیماری قلبی قرار می دهند. 

باید توجه داشت در این تحقیق تنها ارتباطی بین این فاکتورها و خطر بروز بیماری های قلبی مشاهده شد اما علت آن اثبات نگردید.

بر اساس تعریف این مطالعه مشاغلی با فعالیت بالا عبارت است از ایستادن و راه رفتن همراه با بلند کردن و یا حمل کردن و سایر فعالیت های بدنی. مشاغلی با فعالیت متوسط عبارت است از آن هایی که عمدتا شامل راه رفتن و ایستادن می شود اما  فعالیت بدنی ندارد.

Allesoe گفت بلند کردن و حمل کردن سبب افزایش فشار خون می شود و به این ترتیب افراد را در خطر ابتلا به هایپرتنشن و خطر بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد.

این تحقیق در 14 فوریه در ژورنال European Journal of Preventive Cardiology  منتشر شد.

Allesoe گفت پرستاری از جمله مشاغل طاقت فرسایی است که به دلیل حمل و نقل بیمار به نیروی زیادی نیاز دارد هم چنین پرستاران در طول روز زیاد راه می روند و سر پا می ایستند بدون این که استراحتی بکنند. نتایج به دست آمده از این تحقیق قابل تعمیم به تمام مشاغلی است که مستلزم حمل بارهای سنگین و یا ایستادن و راه رفتن به مدت طولانی می باشد. اما لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود تا این یافته های به دست آمده تایید شود.

او گفت لازم است اطلاعات بیشتری را در مورد جنبه های مضر کارهایی داشته باشیم که به لحاظ فیزیکی طاقت فرسا هستند. تا آن زمان نمی توانیم توصیه خاصی را در این مورد داشته باشیم که حمل چقدر بار و برای چند ساعت می تواند برای خانم های مبتلا به فشار خون بی خطر باشد.

تاریخ انتشار: 1394/12/01
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه