در این مقاله دکتر احمد خزانی متخصص پوست، مو و زیبایی به سوالاتی پیرامون علائم زگیل تناسلی پاسخ می دهند.
روش های درمان زگیل تناسلی شامل گزینه های دارویی و برخی روش های غیر دارویی می باشد. در این مقاله مروری بر روش های درمان زگیل تناسلی خواهیم داشت.
درمان زگیل تناسلی عموما به کمک داروهای موضعی و خوراکی و روش های جراحی انجام می گیرد. در این مقاله برخی از داروهای موضعی که در درمان زگیل تناسلی کاربرد دارند را بررسی می کنیم.
درمان زگیل تناسلی به کمک داروهای موضعی، کرایوتراپی و روش های جراحی مختلف انجام می گیرد که جزئیات بیشتر آن ها را در این مقاله بررسی می کنیم.
زگیل ها ضایعات پوستی هستند که معمولا کوچک و زبر بوده و در بیشتر موارد در اثر عفونت ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شوند. راه هایی برای درمان زگیل ها و پیشگیری از آن ها وجود دارد که در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا می شویم.
درمان زگیل تناسلی با لیزر در حال حاضر بهترین روش درمان زگیل تناسلی می باشد. درمان زگیل با لیزر در مطب پزشک، کلینیک یا بیمارستان به صورت سرپایی انجام می شود. درمان زگیل تناسلی با لیزر در مواقعی که دارو درمانی موثر نبوده، زگیل گسترده است و در دوران بارداری توصیه می شود. درد، تورم یا خارش، ترشحاتی از واژن یا آلت تناسلی مردانه و زخم هایی در ناحیه تحت درمان از عوارض مهم بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر هستند.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه