تجربه تزریق ژل به گونه می تواند در برخی افراد خوشایند باشد. تزریق ژل به گونه ها با استفاده از فیلرهای درمال و به صورت دائمی نیمه دائمی و غیر دائمی انجام می شود. احتمال بروز عارضه تزریق ژل گونه اندک است اما مواردی مانند کبودشدگی و تورم می تواند از عوارض تزریق ژل به گونه در نظر گرفته شود.

دروانا:

تزریق ژل به گونه ها 

بزرگ کردن گونه به منظور بهبود ظاهر گونه انجام می گردد. گونه هایی که ظاهر مناسب خود را از دست داده و افتاده شده اند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق ژل باشند. با استفاده از تزریق ژل به گونه می توان استخوان گونه را مشخص تر کرد. بزرگ تر کردن گونه با تزریق فیلرهای قابل تزریق انجام می شود تا به این ترتیب حجم گونه ها تقویت شده و پر تر به نظر برسد. تزریق فیلر درمال به پوست سبب می شود پوست از داخل پر شود. با پر شدن حجم از دست رفته گونه ها مشخص تر می گردد. فرایند تزریق ژل به گونه می تواند به پر شدن چروک ها و خط های سطحی در اطراف پوست کمک کند. با استفاده از تزریق ژل به گونه ها ظاهر بیمار جوان تر شده و اعتماد به نفس افراد تقویت می گردد.

چه کسانی برای تزریق ژل به گونه ها انتخاب مناسبی هستند؟

تزریق ژل به گونه به مردان و زنانی توصیه می گردد که ظاهر گونه آن ها چندان مناسب نیست. افرادی که خواستار تزریق ژل برای گونه گذاری هستند باید وزن مناسبی داشته و از سلامت کامل برخوردار باشند. تزریق ژل به گونه ها اغلب در افرادی مناسب است که در آغاز تغییراتی قرار دارند که در نتیجه افزایش سن اتفاق می افتد.

تزریق ژل به گونه ها روشی سرپایی است که در مطب پزشک متخصص پوست انجام شده و به مدت سی دقیقه به طول می انجامد. در تزریق ژل به گونه ها نیازی به برش وجود ندارد. فیلرهای درمال به فرم مایع یا ژل به موقعیت هایی در رو یا پیرامون گونه ها تزریق می گردد. موقعیت گذاری قبل از تزریق ژل انجام می گردد. بعد از تزریق ژل به گونه ها ماساژی انجام می گردد تا اطمینان حاصل شود ظاهر طبیعی حاصل شده باشد.

مراقبت بعد از تزریق ژل به گونه

بعد از تزریق ژل به گونه ها شما می توانید به فعالیت های روزمره تان بازگردید، بنابراین نیازی به دریافت مرخصی و یا بانداژ نخواهید داشت. تورم و درد عارضه تزریق ژل گونه محسوب می شود که ممکن است تا چند روز بعد از تزریق ادامه داشته باشد. کبود شدگی نیز از عوارض تزریق ژل به گونه محسوب می شود. در برخی موارد کبودی ممکن است تا نواحی اطراف چشم ها امتداد یابد اما معمولا خفیف است و به سادگی با استفاده از آرایش پوشش داده می شود. در طول چند روز نخست پس از تزریق ژل به گونه ها باید از تماس با گونه های تان اجتناب کنید. در برخی موارد خونریزی و عفونت نیز رخ می دهد که به عنوان عارضه تزریق ژل گونه در نظر گرفته می شود.

انواع مختلفی فیلر تزریقی برای گونه گذاری وجود دارد. فیلرها برای گونه گذاری معمولا در سه دسته قرار دارند فیلرهای دائمی، نیمه دائمی و غیر دائمی. فیلرهای غیر دائمی بین افراد محبوب تر می باشد؛ زیرا تاثیرات آن موقتی است و به راحتی نتایج حاصله معکوس می گردد. فیلرهای دائمی را تنها با استفاده از جراحی می توان خارج ساخت. تاثیرات ناشی از فیلرهای غیر دائمی برای حجم دادن به گونه ها معمولا 6 تا 12 ماه ادامه دارد. در طول زمان گونه ها شکل خود را از دست داده و به حالت قبل از تزریق ژل باز می گردد. خیلی از بیماران ترجیح می دهند برای حفظ نتایج مطلوب، تزریق برای گونه گذاری را به دفعات تکرار کنند.

دکتر علیرضا محبوبیان فر

دکتر علیرضا محبوبیان فر

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دكتر عليرضا محبوبيان فر، متخصص و جراح پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر علیرضا محبوبیان فر
برگرفته از: وبسایت www.bclinic.com.au

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه