لیزر پلکسر چیست ؟ لیزر پلکسر نوعی روش جدید برای انجام برخی جوانسازی ها محسوب می شود. از جمله کاربردهای لیزر پلکسر می توان به پلکسر پلک چشم، پلکسر صورت و پلکسر جای جوش اشاره کرد. ایجاد اسکار از عوارض پلکسر محسوب می شود. رعایت مراقبت بعد از پلکسر الزامی می باشد. 

دروانا:

لیزر پلکسر نوعی تکنولوژی درمانی جدیدی است که در حوزه های مختلف از جمله جراحی پلاستیک و پوست کاربرد دارد. لیزر پلکسر دستگاهی کوچک و دستی می باشد. لیزر پلکسر مبتنی بر تکنولوژی بسیار پیشرفته می باشد. این دستگاه به صورت بی سیم و با استفاده از باتری عمل می کند. به این ترتیب استفاده از لیزر پلکسر بسیار ساده می باشد. دستگاه لیزر پلکسر در بخشی از صورت مورد استفاده قرار می گیرد که در آن نواحی نمی توان از لیزر یا رادیوفرکانسی استفاده کرد، برای مثال پلکسر پلک چشم.

با گذر زمان پوست صورت شل شده و بخش بالایی و پایینی پلک ها افتاده و خسته به نظر می رسد. این عوارض در اغلب افراد اتفاق می افتد.

استفاده از بلفاروپلاستی برای رفع مشکلات و افتادگی های پیرامون چشم روشی متداول و کلاسیک می باشد. اما این روش عوارضی مانند احتمال خونریزی، کبودی، اسکارهای هایپرتروفیک، نتایج نامتقارن، انتروپیون و یا اکتروپیون پلک پایینی را در پی دارد. بعلاوه خیلی از افراد از اتاق جراحی و استفاده از بیهوشی موضعی یا سیستمیک هراس دارند.

پلکسر پلک چشم روشی جدید و غیر تهاجمی می باشد که می تواند تا حدی محدودیت ها و عوارض عنوان شده را به حداقل برساند.

عملکرد دستگاه لیزر پلکسر

دستگاه پلکسر با استفاده از ایجاد پلاسما به طور انتخابی سبب افزایش دما در برخی نقاط می گردد. به این ترتیب بافت پوست تبخیر شده بدون این که آسیبی در لایه های عمیق تر پوست ایجاد گردد. لیزر پلکسر روش بسیار جدیدی است که برای بهبود ظاهر پلک ها مورد استفاده قرار می گیرد. پلکسر پلک چشم منجر به ایجاد ضایعه ای نمی گردد. به ماده بی حسی، بخیه نیازی ندارد و دردی را به دنبال ندارد. عملکرد لیزر پلکسر مبتنی بر تصعید کراتینوسیت های مرده می باشد. در تکنولوژی پلکسر نقاط بسیار کوچکی ایجاد می شود که سبب از بین رفتن کراتینوسیت های سطحی می گردد و تاثیری بر غشای پایه ندارد. همچنین منجر به بروز خونریزی و نکروز در بافت های مجاور نمی گردد.

قبل از آغاز به پلکسر درمانی می توان در ناحیه مورد نظر از کرم بی حس کننده استفاده کرد. هر نوبت پلکسر درمانی کمتر از 20 دقیقه به طول می انجامد.

عوارض پلکسر

روز بعد از انجام پلکسر درمانی بیمار می تواند به فعالیت های روزمره اش باز گردد. ایجاد اسکار از عوارض پلکسر درمانی می باشد که مختصر است و می توان آن را با آرایش پوشاند. در نتیجه نقاط حاصل از لیزر پلکسر علامت های سیاهی ممکن است ایجاد شود که خود به خود فروکش خواهد کرد. این نقاط را نباید مالش داد. چند روز بعد از رفع این علائم سیاه رنگ ممکن است نواحی قرمز رنگی ایجاد شود که آن نیز تدریجا از بین خواهد رفت.

برای جلوگیری از بروز هایپرپیگمنتاسیون بهتر است مراقبت بعد از پلکسر که توسط متخصص پوست و زیبایی توصیه می گردد رعایت شود.

موارد استفاده از لیزر پلکسر:

  • بلفاروپلاستی بدون بخیه
  • درمان هایپرکراتوزیس
  • پلکسر جای جوش
  • لیفت صورت (پلکسر صورت)
  • رفع چروک ها
  • پلکسر پلک چشم
  • برداشتن تتو
دکتر احمد خزانی

دکتر احمد خزانی

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دکتر احمد خزانی متخصص پوست، مو و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دارای 6 مقاله تخصصی و بین المللی  چاپ شده در PubMed می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر احمد خزانی
برگرفته از: وبسایت http://lasertreatmentforface.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه