آیا درمان سریع آکنه موجود است؟ در درمان گیاهی آکنه چه گزینه هایی پیش رو داریم؟ راههای درمان جوش صورت در بارداری چیست؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها مقاله پیش رو را دنبال کنید.

دروانا:

آیا گزینه های طبیعی موثری برای درمان آکنه وجود دارد؟

برخی درمان های طبیعی و موثر برای از بین بردن التهاب جوش و کنترل آن وجود دارد:

درمان های موضعی برای درمان آکنه:

  • استفاده از عصاره روغن درخت چای: ترکیبات حاوی عصاره روغن درخت چای با غلظت حداقل 5% می تواند به اندازه محصول موضعی بنزوئیل پروکساید 5 درصد در درمان آکنه موثر باشد، اگرچه عصاره روغن درخت چای به طور آهسته تری عمل می کند. تاثیرات جانبی احتمالی ناشی از عصاره روغن درخت چای عبارت است از خارش خفیف، سوزش، قرمزی و احساس خشکی. به خاطر داشته باشید که عصاره روغن درخت چای تنها باید به فرم موضعی مورد مصرف قرار گیرد.
  • غضروف گاو: کرم های حاوی 5 درصد غضروف گاو می تواند دو بار در روز در محل آکنه مورد مصرف قرار گیرد. استفاده از این ترکیب نیز می تواند در درمان آکنه موثر واقع شود.

درمان های خوراکی برای درمان آکنه:

  • زینک: ترکیب مینرال زینک نقش مهمی را در تقویت فرایند بهبود زخم و کاهش التهاب ایفا می کند و از این طریق می تواند به درمان آکنه نیز کمک کند. استفاده از زینک می تواند کمی مزه فلز، نفخ یا اسهال را در شما ایجاد کند.
  • مخمر آبجو: سویه های خاصی از مخمر آبجو به نظر می رسد در درمان آکنه موثر باشد.

به طور کلی به خاطر داشته باشید در مورد گزینه های خاصی که برای درمان آکنه استفاده می کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید و از این طریق در جریان معایب و مزایای این روش ها قرار بگیرید.

در صورتی که اقدامات برای درمان آکنه موثر واقع نشود آیا می توان از قرص های ضد بارداری برای درمان آکنه استفاده کرد؟

در پاسخ باید توجه داشته باشید استفاده از قرص های ضد بارداری (قرص های ترکیبی حاوی استروژن-پروژسترون) به منظور درمان آکنه برای همه افراد انتخاب مناسبی نخواهد بود. تاثیرات جانبی ناشی از قرص های ضد بارداری عبارت است از سردرد، حساس شدن سینه ها، تهوع، اضافه وزن، احتمال بروز خونریزی بین چرخه های قاعدگی و احتمال ایجاد لخته های خونی.

قبل از استفاده از قرص های ضد بارداری برای درمان آکنه باید در مورد سابقه سلامتی و سنی که دارید با پزشک متخصص بیماری های پوستی مشورت کنید زیرا این فاکتورها می تواند بر تاثیرات ناشی از قرص های ضد بارداری تاثیر بگذارد.

استفاده از قرص های ضد بارداری برای درمان آکنه در موارد زیر مجاز نمی باشد:

  • باردار بودن یا داشتن قصد بارداری
  • قبل از رسیدن به بلوغ
  • افراد بالای 35 سال که از سیگار استفاده می کنند
  • داشتن سابقه میگرن
  • فشار خون بالا و ابتلا به بیماری های عروقی
  • سابقه ابتلا به بیماری های قلبی
  • سابقه ابتلا به سرطان سینه، خونریزی های رحمی بی دلیل یا ابتلا به بیماری های کبدی
  • سابقه ایجاد لخته های خونی

مراقبت روزانه پوست مناسب برای پوست های مستعد آکنه شامل چه اصولی می باشد؟

در مورد پوست های مستعد آکنه باید از اسکراب شدید و شستشوی افراطی پرهیز کرد زیرا این موارد سبب تحریک پوست های مستعد آکنه می شود و آکنه را تشدید می کند. این افراد باید از شوینده های بسیار ملایم برای شستشو استفاده کنند. برای خشک کردن میزان چربی اضافه در پوست، استفاده از لوسیون های موضعی حاوی بنزوئیل پروکساید و یا سالیسیلیک اسید نیز در این افراد مناسب می باشد.

دکتر علیرضا محبوبیان فر

دکتر علیرضا محبوبیان فر

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دكتر عليرضا محبوبيان فر، متخصص و جراح پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر علیرضا محبوبیان فر
برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه