پماد ها و کرم های موضعی حاوی آلوئه ورا برای درمان سوختگی، شرایط پوستی مانند بیماری پسوریازیس و حتی آکنه به کار می روند. شیرابه آلوئه ورا یک مسهل است که برای درمان یبوست به طور خوراکی مصرف می شود. استفاده از ژل آلوئه ورا به طور مناسب بر روی پوست، ایمن خواهد بود. مصرف خوراکی شیرابه آلوئه ورا و یا عصاره کامل برگ آن ممکن است ایمن نباشد؛ خصوصا اگر در دوز بالا استفاده شود.

 

دروانا:

 آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا یک گیاه است که دو ماده مورد استفاده در محصولات مراقبت از سلامت تولید می کند: ژل شفاف و شیرابه زرد.

مردم ژل شفاف آلوئه ورا را در پماد ها و کرم های موضعی برای درمان سوختگی، شرایط پوستی مانند بیماری پسوریازیس و حتی آکنه به کار می برند. برخی همچنین این ژل را به طور خوراکی برای درمان برخی شرایط خاص استفاده می کنند. شیرابه آلوئه ورا یک مسهل است که برای درمان یبوست به طور خوراکی مصرف می شود.

در حالی که استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست همان گونه که توصیه شده است، ایمن خواهد بود، مصرف خوراکی شیرابه آلوئه ورا ممکن است نگرانی هایی را به دنبال داشته باشد. در واقع مصرف یک گرم در روز از شیرابه آلوئه ورا برای چند روز، موجب آسیب کلیوی شده و در مواردی کشنده خواهد بود.

کاربرد های آلوئه ورا

تحقیق بر روی استفاده از آلوئه ورا برای شرایط خاص نشان می دهد:

سوختگی ها و زخم ها: استفاده از ژل آلوئه ورا زمان بهبودی زخم ها در سوختگی درجه اول و درجه دوم را کوتاه تر می کند. ژل آلوئه ورا همچنین ممکن است بهبود زخم را ارتقا بخشد.

آکنه: تحقیق نشان می دهد که استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا در صبح و عصر در کنار داروی ترتینوئین (داروی موضعی نسخه ای آکنه) که توسط متخصص پوست تجویز شده است، تاثیر گذارتر از حالتی خواهد بود که داروی نسخه ای به تنهایی در درمان آکنه استفاده شود.

پسوریازیس: کرم عصاره آلوئه ورا ممکن است قرمزی، پوست پوست شدن، خارش و التهاب ناشی از بیماری پسوریازیس خفیف تا متوسط را بهبود بخشد. شما باید کرم را چندین بار در روز برای چند ماه یا بیشتر استفاده کنید تا شاهد بهبودی ها در پوست خود باشید.

ویروس هرپس سیمپلکس: استفاده از کرم حاوی عصاره آلوئه ورا، بهبودی ضایعات ناشی از ویروس هرپس را تسریع می کند.

لیکن پلانوس دهانی: تحقیق نشان می دهد که استفاده از ژل آلوئه ورا دو بار در روز برای مدت هشت هفته، به کاهش علائم ناشی از این التهاب که داخل دهان را درگیر می کند، کمک می کند.

یبوست: این که استفاده خوراکی از شیرابه آلوئه ورا در رفع یبوست موثر است یا خیر، روشن نیست. در حالی که شیرابه آلوئه ورا به عنوان یک مسهل عمل می کند، می تواند موجب کرامپ های شکمی و اسهال نیز بشود.

ایمنی کلی

ژل آلوئه ورا به طور کلی ایمن است و می تواند در بهبود برخی شرایط پوستی مانند سوختگی ها و پسوریازیس استفاده شود.

در هر حال استفاده خوراکی از آلوئه ورا خودداری کنید. شیرابه آلوئه ورا فرآوری نشده حاوی مواد شیمیایی است که ظاهرا پتانسیل ایجاد سرطان را دارند و شیرابه آلوئه ورا فرآوری شده نیز دارای ترکیبات عامل سرطان هستند. مصرف 1 گرم از شیرابه آلوئه ورا در روز برای چندین روز موجب آسیب کلیوی و در مواردی حتی مرگ می شود.

ایمنی و عوارض آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا عموما زمانی که به طور مناسب بر روی پوست استفاده می شود، ایمن خواهد بود. ژل آلوئه ورا همچنین در صورت استفاده خوراکی در دوز مناسب و برای مدت کوتاه، ایمن خواهد بود.

مصرف خوراکی شیرابه آلوئه ورا و یا عصاره کامل برگ آن ممکن است ایمن نباشد؛ خصوصا اگر در دوز بالا استفاده شود. علاوه بر عوارض کلیوی، شیرابه آلوئه ورا ممکن است عاملی برای سرطان نیز باشد. دیگر عوارض جانبی شیرابه آلوئه ورا شامل کرامپ های شکمی و اسهال است. استفاده خوراکی از شیرابه آلوئه ورا و عصاره کامل برگ آن برای کودکان زیر دوازده سال توصیه نمی شود.

برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org

 

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه