تزریق فیلر لب از جمله روشهای تزریق فیلرهای پوستی است که به منظور افزایش حجم لب ها، برجسته سازی و مشخص تر ساختن خطوط حاشیه ای لب ها و رفع چروک های موجود بر روی آن ها انجام می گیرد. در ادامه برخی سوالات پیرامون تزریق فیلر لب پاسخ داده شده است.

دروانا:

سوالاتی پیرامون تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب چگونه عمل می کند؟

همچنان که سن افزایش می یابد، لب ها دچار چروک شده و نازک و کم حجم می گردند. این می تواند علتی برای مسطح شدن صورت، عدم تقارن یا تعادل صورت شده و ظاهری از دهان جمع شده و کشیده را ایجاد کند. تزریق فیلر لب شامل تزریق فیلرهای پوستی طبیعی است که زمانی که به پوست تزریق می شوند آب را جذب می کنند. با تزریق فیلر لب به زیر پوست از طریق سرنگ های نازک، فیلر لب مایعات را از بافت های اطراف جذب کرده و متورم می شود؛ بدین ترتیب لب ها برجسته تر و وسیع تر شده و در صورت لزوم، چروک های عمیق اطراف لب ها برطرف می شوند. با تزریق فیلر لب، لب ها برجستگی و شکل طبیعی خود را به دست می آورند.

تزریق فیلر لب: مشاوره تزریق فیلر لب چگونه است؟

در مشاوره تزریق فیلر لب، پزشک متخصص پوست و زیبایی صورت و لب های شما و به طور کلی مشخصات و تقارن صورت را معاینه می کند. شما در مورد انتظارات خود از تزریق فیلر لب با او صحبت می کنید. پزشک همچنین پیرامون عوارض و خطرات احتمالی تزریق فیلر لب و مراقبت های بعد از آن با شما صحبت می کند. حال مقدار فیلر مورد نیاز برای تزریق فیلر لب به منظور کسب نتایج مورد نظر تخمین زده می شود. قبل از تزریق فیلر لب، عکس هایی از لب ها گرفته شده و به سپس به کمک الکل تمیز می شود. به منظور انجام تزریق فیلر لب، از بی حسی موضعی استفاده می شود که احساس درد در لب ها را کاهش می دهد. تزریق فیلر لب به خودی خود در 5-10 دقیقه انجام می گیرد. اگر شما برای اولین بار تزریق فیلر لب را انجام می دهید، بهتر است 2-3 هفته بعد برای ارزیابی نتایج تزریق فیلر لب به پزشک مراجعه کنید و در صورت لزوم اقداماتی انجام گیرد.

تزریق فیلر لب: نتایج بعد از چه مدت قابل مشاهده هستند؟

نتایج تزریق فیلر لب به سرعت قابل مشاهده هستند اما تورم ناشی از تزریق فیلر لب ممکن است مشاهده آن ها را دشوار سازد. بنابراین قبل از ارزیابی نتایج تزریق فیلر لب، بهتر است صبور باشید تا تورم ناشی از این تزریق به طور کامل برطرف گردد.

تزریق فیلر لب: اثرات تزریق تا چه مدت پایدار هستند؟

نتایج تزریق فیلر لب معمولا تا حدود 3 تا 6 ماه باقی می مانند.

تزریق فیلر لب: آیا تزریق به استراحت نیاز دارد؟

بعد از تزریق فیلر لب، از لحاظ بالینی نیازی به استراحت یا مرخصی از محل کار وجود ندارد و شما بعد از تزریق فیلر لب می توانید به فعالیت های طبیعی خود بازگردید. در هر حال، بعد از تزریق فیلر لب، لب ها ممکن است برای چند روز متورم و کبود شوند بنابراین باید بدانید که این علائم بعد از تزریق فیلر لب طبیعی هستند.

تزریق فیلر لب: آیا هشدارهایی برای بعد از تزریق وجود دارند؟

در مشاوره پیرامون تزریق فیلر لب، پزشک دستوالعمل هایی را برای مراقبت بعد از تزریق ارائه می دهد. شما ممکن است به ماساژ آرام ناحیه ای که تزریق فیلر لب انجام گرفته در چند روز بعد از آن نیاز داشته باشید. استفاده از لوازم آرایش یا انجام درمان های دندانپزشکی در 24 ساعت بعد از تزریق فیلر لب توصیه نمی شود. پیگیری نکات ارائه شده توسط پزشک بعد از تزریق فیلر لب بسیار حائز اهمیت است.

دکتر علی کمیلی

دکتر علی کمیلی

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دکتر علی کمیلی، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی ایران، استاد دانشگاه، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین عضو انجمن تخصصی پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر علی کمیلی
برگرفته از: وبسایت https://www.plastic-surgery-brisbane.com.au

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه