مزوتراپی برای مو از جمله روش های زیبایی است که به درمان ریزش مو در خانم ها و آقایان کمک می کند. در ادامه با نکاتی پیرامون روش مزوتراپی برای مو آشنا می شویم.

دروانا:

مزوتراپی برای مو چیست؟

مزوتراپی برای مو یک روش زیبایی بدون نیاز به جراحی است که برای ترمیم رشد موها مورد استفاده قرار می گیرد. در مزوتراپی برای مو، سرنگ های ریزی به زیر لایه اپیدرم پوست تزریق می شوند که با تحریک لایه مزودرم پوست که در عمق یک میلی متری نزدیک به سطح قرار گرفته است، روند طبیعی رشد و ترمیم موها را تحریک می نمایند.

مزوتراپی برای مو سالهای زیادی است که به طور موفقیت آمیز برای ترمیم موهای نازک و افزایش رشد مجدد موها در خانم ها و آقایان که دچار طاسی شده اند به کار می رود. در روش مزوتراپی برای مو، علاوه بر تزریق محلول های حاوی مواد مغذی مورد نیاز رشد مو، از طریق حفره های ایجاد شده در اثر تزریق سرنگ ها موجب تحریک تولید کلاژن و الاستین و در نتیجه تحریک فرآیند ترمیمی طبیعی بدن می شویم.

مزوتراپی برای مو: پروتکل درمانی

روش مزوتراپی برای مو در بیماران مختلف متفاوت است؛ در هر حال، مزوتراپی برای مو بسته به اندازه ناحیه تحت درمان معمولا به 10-5 دقیقه زمان نیاز دارد. دوره درمان معمولا 10 جلسه می باشد که در طول 2 تا 3 ماه اول هر 2 هفته یک بار باید مزوتراپی انجام گیرد.

مزوتراپی برای مو: زمان مشاهده نتایج

برخی افراد در طول چند هفته اول بعد از مزوتراپی برای مو نتایج مثبتی را مشاهده می کنند؛ در هر حال مدت زمان لازم برای مشاهده نتایج مزوتراپی برای مو بسته شدت ریزش مو و نحوه پاسخ دهی فرد به درمان متفاوت خواهد بود. بیماران باید انتظار داشته باشد که نتایج مثبت مزوتراپی برای مو را در 2-3 ماه بعد از درمان مشاهده کنند اما اثر کامل مزوتراپی برای مو ممکن است در طول شش ماه ظاهر شود.

مزوتراپی برای مو: میزان اثرگذاری

داروهای خوراکی برای ریزش مو ابتدا باید وارد مجاری گوارشی شده و بعد از متابولیزه شدن توسط کبد به داخل جریان خون آزاد شوند. این فرآیند به طور قابل توجهی مقدار دارویی که به ناحیه مورد نظر می رسد را کاهش می دهد. در مقابل، در روش مزوتراپی برای مو دوز کمی از محلول به طور کامل و مستقیم به ناحیه مورد نظر می رسد؛ در مورد ریزش مو، فولیکول مو جایی است که به طور مستقیم محلول مزوتراپی برای مو را دریافت می کند و محلول به سرعت جذب می شود.

مزوتراپی برای مو: عوارض

در حالی که روش مزوتراپی برای مو بدون درد است، برخی بیماران ممکن است درد اندکی را در طول مزوتراپی برای مو احساس کنند. عوارض جانبی که ممکن است به دنبال روش مزوتراپی برای مو ایجاد شود عمدتا محدود به تاثیر وارد کردن سرنگ به داخل پوست می باشد. بنابراین برخی افراد ممکن است به دنبال مزوتراپی برای مو دچار درد، تورم، کبودی، التهاب یا عفونت احتمالی شوند.

مزوتراپی برای مو: مزوتراپی بدون سوزن

روش جدیدی به منظور انجام مزوتراپی برای مو در افرادی که دچار عوارض جانبی ناشی از وارد شدن سوزن ها می شوند، طراحی شده است. استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا به همراه محلول مزوتراپی برای مو، این روش را به یک روش کاملا غیر تهاجمی و بدون درد برای افرادی که به درد ناشی از مزوتراپی برای مو حساس هستند، تبدیل کرده است. دستگاه امواج فراصوت مواد موثره مزوتراپی برای مو را بدون نیاز به سوزن به داخل پوست ارسال می کند. این روش از مزوتراپی برای مو همچنین نفوذپذیری غشاهای سلولی را به طور موقت افزایش می دهد بنابراین سلول ها می توانند مواد مغذی موجود در محلول را جذب کنند.

مزوتراپی برای مو: ترکیب با روش های دیگر

مزوتراپی برای مو همچنین به طور موفقیت آمیزی به همراه درمان های موضعی یا خوراکی بدون بروز عوارض جانبی به کار گرفته می شود. مزوتراپی برای مو می تواند به همراه بوتاکس در درمان آلوپسی به کار گرفته شود.

دکتر اسدالله کیانی

دکتر اسدالله کیانی

متخصص پوست، مو و زیبایی
دكتر اسدالله كياني متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای مقالات ارزشمند در ژورنال های داخلی و خارجی می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر اسدالله کیانی
برگرفته از: وبسایت https://www.hairlossrevolution.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه