لیفتینگ با نخ از جمله روش های زیبایی است که به منظور بالا کشیدن پوست و رفع افتادگی و شلی آن انجام می شود. در ادامه با مزایای روش لیفتینگ پوست آشنا می شویم.

دروانا:

لیفتینگ با نخ چیست؟

لیفتینگ با نخ از جمله روش های زیبایی است که به جای برداشتن پوست شل شده صورت به کمک جراحی، متخصص پوست و زیبایی بخش هایی از صورت را با نخ های مخصوص به سمت بالا کشیده و افتادگی صورت را برطرف می کند. بدین ترتیب که با نخ پوست را به آرامی بالا می کشد و بنابراین لیفتینگ و سفت شدن صورت اتفاق می افتد. علاوه بر لیفتینگ پوست، لیفتینگ با نخ از راه دیگری با پیری پوست مقابله می کند: از طریق تحریک پاسخ بهبودی در بدن و تولید مقدار بیشتر کلاژن در نواحی که تحت درمان لیفتینگ با نخ قرار گرفته اند. این اثر لیفتینگ با نخ بسیار اهمیت دارد؛ زیرا کلاژن نقش حیاتی در پیشگیری از فرآیند پیری پوست ایفا می کند.

کلاژن در حمایت از فاکتورهای رشد که به طور قابل ملاحظه ای شرایط پوستی را تحت تاثیر قرار می دهند، کمک کننده است. علاوه بر این که کلاژن در بهبودی زخم ناشی از لیفتینگ با نخ کمک می کند، این ماده استحکام، حجم و انعطاف پذیری پوست را نیز بهبود می بخشد. افرادی که لیفتینگ با نخ را برای تحریک تولید کلاژن انجام می دهند باید در نظر داشته باشند که بهبودی در تون و استحکام پوست به صورت تدریجی اتفاق می افتد. در حالی که نخ های به کار رفته در لیفتینگ با نخ در محل مناسب قرار گرفته اند، پاسخ بهبودی بدن به طور مداوم تحریک می شود؛ زیرا بدن می خواهد نواحی شکاف خورده در لیفتینگ با نخ را بهبود بخشد. ساختار بدن به گونه ای برنامه ریزی شده است که در مواقعی که جسم خارجی در لایه درم پوست احساس می کند همانند حالتی که در لیفتینگ با نخ اتفاق می افتد، بدین گونه عمل کند. از آن جایی که نخ هایی که در لیفتینگ با نخ در زیر پوست قرار می گیرند بسیار ظریف هستند، فرد هیچ یک از این حالات را احساس نمی کند. بعد از لیفتینگ با نخ، بسیاری از افراد هنگامی که پوست اطراف نخ ها در حال بهبودی هستند آن ها را احساس نمی کنند.

لیفتینگ با نخ: مزایا

برای بسیاری از افراد، مهم ترین مزیت در انجام لیفتینگ با نخ در مقایسه با عمل جراحی لیفت صورت کاهش مدت زمان ریکاوری بعد از لیفتینگ با نخ است. زمانی که فرد جراحی لیفت صورت را انجام می دهد، او تحت بیهوشی قرار می گیرد. همچنین در بیشتر موارد افراد از چند ساعت تا چند روز بعد از جراحی لیفت صورت به پرستاری نیاز دارند. جراحی لیفت صورت همچنین حداقل به یک تا دو هفته زمان برای بهبودی کامل نیاز دارد.

این در حالی است که ریکاوری لیفتینگ با نخ نسبتا آسان است. لیفتینگ با نخ به کمک بی حسی موضعی قابل انجام است. بعضی از بیماران ممکن است اندکی درد، قرمزی و تورم را بعد از لیفتینگ با نخ تجربه کنند که موقت و گذراست. داروهای مسکن به ندرت بعد از لیفتینگ با نخ مورد استفاده قرار می گیرند.

لیفتینگ با نخ روشی کم خطر است. با انجام لیفتینگ با نخ تقریبا خطری برای بروز اسکار، کبودی شدید، خونریزی یا سایر عواقب وجود ندارد. در موارد نادر، بیماران ممکن است بعد از انجام لیفتینگ با نخ تحریک پوستی، عفونت یا دیده شدن نخ ها در زیر پوست را تجربه کنند. در صورت بروز این عوارض، نخ ها به راحتی برداشته شده و صورت فرد به وضعیت قبلی خود بازمی گردد. در نهایت، از آن جایی که لیفتینگ با نخ راحت تر از جراحی لیفت صورت انجام می گیرد، بیشتر مورد توجه خواهد بود.

با وجود مزایای روش لیفتینگ با نخ، فرد باید انتظارات واقعی از این روش زیبایی داشته باشد. در حالی که لیفتینگ با نخ تغییرات چشمگیری ایجاد می کند، این روش تنها در حد چند میلی متر موجب لیفت صورت می شود و ظاهری طبیعی برای فرد ایجاد می کند. لیفتینگ با نخ بهترین انتخاب برای افرادی است علائم خفیف تا متوسط شلی پوست را تجربه می کنند.

بهترین کاندید برای انجام لیفتینگ با نخ افراد بین سنین 30-50 سال هستند؛ در حالی که بیشتر افراد بالای 55 سال جراحی لیفت صورت را انتخاب می کنند. در مواردی که این افراد به دلایل پزشکی نتوانند جراحی لیفت صورت را انجام دهند، لیفتینگ با نخ گزینه بعدی است. از آن جایی که لیفتینگ با نخ با بی حسی موضعی انجام می شود، افرادی که شرایطی دارند که قادر به انجام جراحی نیستند (فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی عروقی) این روش را انتخاب می کنند. اگر شرایط بالینی خاصی دارید، در این مورد که لیفتینگ با نخ برای شما مناسب است یا خیر با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید.

دکتر فرحناز ثمره محمدیان

دکتر فرحناز ثمره محمدیان

متخصص پوست، مو و زیبایی
سرکار خانم دکتر فرحناز ثمره محمدیان متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در شهر مشهد و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر فرحناز ثمره محمدیان
برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه