روش FUE برای کاشت مو مورد استفاده قرار دارد. در روش FUE از پانچ استفاده می شود تا فولیکول های مو از نقطه ای که رویش مو در آن زیاد است برداشته و در جایی قرار داده شود که طاسی در آن رخ داده است.

دروانا:

شاید شما به دنبال پاسخ این پرسش باشید که بهترین روش کاشت مو چیست؟ در مقاله پیش رو سعی داریم تا به یکی از روش های کاشت مو بپردازیم.

FUE یا Follicular Unit Extraction نوعی روش برای کاشت مو می باشد که طی آن از پانچ گرد کوچکی استفاده می شود تا فولیکول های مو از نواحی که تراکم مو در آن ها بالا است استخراج شود و پس از آن این فولیکول ها در نواحی به کار می رود که دچار طاسی می باشد. هر واحد حاوی یک تا چهار فولیکول می باشد.

پانچ به کار رفته در روش FUE به متخصص پوست و مو امکان می دهد تا مو را بدون ایجاد آسیب پوستی خارج سازد. روش FUE برای کاشت مو روشی کم تهاجمی است بنابراین پوست سر سریع تر بهبود می یابد. ظرف چند روز بعد از جراحی علائم قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت.

روش انجام FUE

در این روش از پانچ مخصوصی استفاده می شود که کمتر از یک میلی متر ضخامت دارد. با استفاده از این پانچ در یک زمان موهایی از پوست سر جدا می شود. این فرایند طی چند مرحله انجام می گیرد. ابتدا با استفاده از پانچ مخصوصی زخم کوچکی پیرامون واحد فولیکولی ایجاد می شود. سپس با استفاده از پانچی دیگر به بافت نرم پیرامون فولیکول مو دسترسی پیدا خواهیم کرد. در مرحله اول از یک پانچ تیز و در مرحله دوم از یک پانچ کند استفاده می شود. گاهی فقط از یک نوع پانچ تیز یا کند استفاده می شود. جهت و زاویه واحد فولیکولی که در زیر پوست قرار دارد قابل رویت نمی باشد و در اغلب موارد متفاوت از جهت مو در سطح پوست می باشد. بنابراین با استفاده از پانچ تیز ممکن است به واحد فولیکول آسیب برساند. از طرفی پانچ کند می تواند دسترسی به بافت نرم اطراف فولیکول را فراهم سازد. وقتی واحد فولیکول از بافت اطراف جدا گردید با استفاده از ابزاری مخصوص فولیکول استخراج می گردد. بعد از برداشتن فولیکول سوراخ کوچکی به جای خواهد ماند که بهبودی آن چند روز زمان خواهد برد. لازم به ذکر است زخم و اسکارهای ایجاد شده به قدری کوچک هستند که قابل رویت نمی باشند.

چه کسانی برای انجام  FUEانتخاب مناسبی می باشند؟

افرادی که طاسی آن ها خفیف تا متوسط می باشد می توانند از روش FUE بهره برند. مقدار موی کاشته شده در ابتدای استفاده از این روش بسیار محدود بود اما امروزه می توان در یک روز تا 7000 مو را خارج ساخت. مهارت متخصص در انجام این روش بسیار حائز اهمیت می باشد.

روش FUE برای کاشت مو در شرایط زیر انتخاب مناسبی محسوب می گردد:

  • برای جایگزین کردن سبیل، ریش و یا ابرو
  • برای بیمارانی که در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند.
  • برای بیمارانی که دوست دارند سر خود را بتراشند.
  • برای اصلاح کاشت های قبلی که به روش FUT انجام شده است.

روش FUT در مقایسه با انجام جراحی روشی کم تهاجمی محسوب می شود همچنین در محل برداشت فولیکول زخم های قابل رویتی به جا نخواهد ماند.

معایب روش FUE عبارت است از:

  • روشFUE  روشی زمان بر است
  • متخصصین قابل اندکی وجود دارند که می توانند روش FUE را به بهترین شکل انجام دهند.
  • روش FUE برای نواحی زیادی که دچار طاسی شده مناسب نمی باشد.
دکتر اسدالله کیانی

دکتر اسدالله کیانی

متخصص پوست، مو و زیبایی
دكتر اسدالله كياني متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، عضو انجمن متخصصین پوست ایران و دارای مقالات ارزشمند در ژورنال های داخلی و خارجی می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر اسدالله کیانی
برگرفته از: وبسایت https://www.belgraviacentre.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه