رفع چروک دور چشم با پلکسر: چروک های پوستی، خطوط و چین هایی هستند که بر روی پوست شما ایجاد می شوند. بعضی از چروک ها می توانند شکاف ها یا شیار های عمیقی ایجاد کنند و خصوصا در اطراف چشم ها، دهان و گردن قابل ملاحظه باشند. داروها، پرکننده ها، تزریقات و جراحی ها، لیستی از درمان های موثر برای رفع چروک های پوستی را پیش روی شما قرار می دهند. در ادامه به بررسی یکی از این روش ها، جراحی پلکسر و نقش آن در رفع چین و چروک های نواحی مختلف صورت از جمله خطوط دور چشم می پردازیم.

دروانا:

چروک پوستی چیست؟

چروک و خطوط پوستی بخشی طبیعی از افزایش سن هستند که عموما در بخش هایی از پوست که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند مانند صورت، گردن، دست ها و ساعد ها دیده می شوند.

با این که ژنتیک تا حد زیادی تعیین کننده بافت و ساختار پوست است، قرار گرفتن در معرض خورشید عاملی مهم در ایجاد چروک های پوستی خصوصا در افرادی با پوست ظریف است. فاکتور های دیگری همچون سیگار کشیدن و آلاینده ها نیز در ایجاد خطوط پوستی نقش دارند.

چروک ها، خطوط و چین هایی هستند که بر روی پوست شما ایجاد می شوند. بعضی از چروک های پوستی می توانند شکاف ها یا شیار های عمیقی ایجاد کنند و خصوصا در اطراف چشم ها، دهان و گردن قابل ملاحظه باشند.

چین و چروک های دور چشم از نشانه های افزایش سن هستند. در اواخر دهه دوم زندگی، الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست و توانایی آن در حفظ رطوبت و چربی طبیعی به تدریج کاهش می یابد. بنابراین هرچه سن ما افزایش می یابد پوست خشک تر شده و چین و چروک های پوستی تدریجا ظاهر می گردند. از آنجا که پوست زیر و اطراف چشم شما بسیار نازک است، بروز علائم آسیب مانند لکه های ناشی از افزایش سن، خطوط ظریف و چین و چروک ها بسیار شایع است. این خطوط دور چشم موجب می شوند که ظاهر و سن شما بیش از آنچه که در واقعیت هستید به نظر آید.

داروها، پرکننده ها، تزریقات و جراحی ها، لیستی از درمان های موثر برای رفع چروک های پوستی را پیش روی شما قرار می دهند. در ادامه به بررسی یکی از این روش ها، جراحی پلاسما پلکسر و نقش آن در رفع چین و چروک های نواحی مختلف صورت از جمله خطوط دور چشم می پردازیم.

جراحی پلاسما پلکسر

پلکسر چیست؟

دستگاه پلکسر ریز پرتوهای کنترل شده ای از پلاسما را تولید می کند. پلاسما گاز یونیزه ای است که در فضای بین سوزن دستگاه و پوست بیمار تولید می شود. دستگاه پلکسر با تصعید این گاز بر روی لایه اپی درم پوست، موجب انقباض ناحیه مورد نظر پوست شده و بدین ترتیب کشیده شدن و لیفت پوست و باز شدن خطوط و چروک ها را به دنبال دارد. تصعید پلاسما تنها در اپی درم اتفاق می افتد و اثری بر لایه های زیرین پوست و بافت های اطراف ندارد؛ در عین حال جراحی پلکسر یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود و بدون خونریزی و التهاب انجام می گیرد. 

در روش هایی که از منابع انرژی برای اعمال اثر استفاده می شود، تضمین ایمنی بیمار و پزشک اهمیت ویژه ای دارد. دستگاه پلکسر از یک منبع انرژی به منظور تقویت تولید پلاسما استفاده می کند که بیمار و پزشک را تحت تحا تاثیر قرار نمی دهند.  ایمنی و اثر گذاری روش جراحی پلسکر طی یک آزمایش بالینی پنج ساله به اثبات رسیده است.

موارد استفاده جراحی پلاسما پلکسر

جراحی پلکسر یک روش نوین و موثر در جوان سازی پوست اطراف چشم است. از جمله کاربرد های این دستگاه شامل:

  • بهبود افتادگی پلک: برداشتن پوست اضافی، بالا کشیدن پلک ها و اصطلاحا اعمال اثر "چشم باز"
  • رفع خطوط و چروک های دور چشم: هموار کردن خطوط و بهبود انعطاف پذیزی پوست
  • تحریک فرآیند های بازسازی پوست: تحریک سلول های پوستی به منظور تولید رشته های کلاژن بیشتر

بدین ترتیب جراحی پلکسر در لیفت پوست اطراف چشم و پلک ها و رفع چروک های سطحی و عمیق، چروک های ناشی از سیگار کشیدن و حتی چین و چروک های روی گوش موثر خواهد بود.

دکتر سید هادی سادات امینی

دکتر سید هادی سادات امینی

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دکتر سید هادی سادات امینی متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر سید هادی سادات امینی
برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه