لیفت صورت با نخ جذبی یکی از روش های متداول برای لیفت و جوانسازی صورت می باشد اما نتایج آن در مقایسه با لیفت صورت که با استفاده از جراحی انجام می شود، کمتر است. مراقبت بعد از لیفت با نخ از اهمیت زیادی برخوردار است. از عوارض لیفت با نخ می توان به بروز عفونت اشاره کرد. از معایب لیفت با نخ نیزمی توان به بروز مشکلاتی مانند جابه جا شدن نخ اشاره کرد.

دروانا:

 لیفت و جوانسازی صورت با نخ

لیفت صورت با نخ چیست؟ لیفت صورت با نخ روشی کم تهاجمی می باشد که طی این روش پوست آویزان صورت و گردن با استفاده از نخ جراحی (نخ لیفت صورت) کشیده می شود. لیفت صورت با نخ را نمی توان جایگزینی برای لیفت صورت با استفاده از جراحی دانست. نتایج حاصل از لیفت صورت با نخ جذبی سبب تغییری در پوست شما خواهد شد اما نتایج فوق العاده چشم گیری را به دنبال نخواهد داشت.

مزایای لیفت صورت با نخ

بزرگ ترین مزیت لیفت صورت با نخ فقدان اسکارهای قابل رویت می باشد. در روش لیفت صورت با استفاده نخ فرد می تواند فورا به فعالیت های روزمره بازگردد.

لیفت صورت با نخ را می توان با سایر روش های غیر تهاجمی مانند تزریق ترکیبات ضد چروک، لیزر درمانی و لایه برداری پوست همراه کرد. به این ترتیب بافت پوست بیشتر تقویت می گردد. همزمان با لیفت نخی صورت می توان لیپوساکشن را نیز انجام داد. به این ترتیب خطوط صورت مشخص تر خواهد شد.

لیفت صورت با نخ می تواند برای کاهش علائم پیری زودرس و لیفت و جوانسازی صورت و افتادگی پوست گردن مورد استفاده قرار بگیرد.

لیفت نخی صورت برای افراد زیر مناسب می باشد:

  • افرادی که در بازه 30 تا 40 سال قرار دارند.
  • افراد بالای 50 سال در صورتی که پوست صورت آن ها چندان شل نباشد.
  • بهبود ظاهر پوست با تقویت و برجسته سازی نقاطی که دچار پیری زودرس شده اند.
  • تغییراتی در پوست صورت و گردن که برطرف کردن آن نیاز چندانی به انجام روش های تهاجمی تر ندارد.
  • زمانی که فرد انتظار دریافت تغییرات چشم گیری را نداشته باشد.
  • زمانی که فرد برای انجام جراحی به منظور لیفت و جوانسازی صورت فرصتی نداشته باشد.

لیفت صورت با نخ چگونه است

لیفت صورت با نخ روشی غیر تهاجمی می باشد که معمولا به طور سرپایی در مطب پزشک متخصص پوست و با استفاده از داروی بی حسی موضعی انجام می گیرد. در برخی موارد در صورت لزوم می توان از یک ترکیب خواب آور نیز استفاده کرد. انجام لیفت صورت با نخ حدود یک ساعت زمان می برد.

نحوه لیفت صورت با نخ به گونه ای است که ابتدا یک برش کوچکی در نقاط کلیدی انجام می شود. اغلب خط رویش مو در نظر گرفته می شود. پس از آن سوزنی که دارای نخ می باشد زیر پوست قرار می گیرد تا دو لبه کشید شده پوست را به هم محکم کند. برای استفاده از نخ تکنیک های متفاوتی وجود دارد. انتخاب روش نهایی به نیازهای بیمار و ترجیح جراح بستگی دارد. بسته به شرایط بیمار معمولا بین 2 تا 20 رشته نخ مورد نیاز خواهد بود.

لیفت نخی صورت روش نسبتا جدیدی است. متخصصین امروزه از نخ های قابل جذب برای انجام لیفت و جوانسازی صورت استفاده می کنند. نخ هایی که در درون پوست جایگذاری شده است سبب فیبروز شده و دسته های کلاژنی جدیدی را ایجاد می کنند. کلاژن هایی که به تازگی شکل گرفته است سبب سفت شدن پوست می گردند. پوست به طور طبیعی و با افزایش سن استحکام خود را از دست می دهد و شل می شود؛ زیرا الاستین و کلاژن موجود در پوست در طول زمان کاهش می یابد.

عوارض لیفت با نخ

تورم و کبودی از عوارض لیفت با نخ محسوب می شوند. این گونه عوارض در طول زمان به تدریج فروکش می کنند. از دیگر عوارض لیفت با نخ می توان به بروز عفونت در نواحی اشاره کرد که نخ در آن ها کار گذاشته شده است. بنابراین پزشک احتمالا آنتی بیوتیک هایی را برای شما تزریق خواهد کرد. بروز بی حسی می تواند یکی دیگر از عوارض لیفت با نخ محسوب شود. این عارضه نیز در طول زمان از بین خواهد رفت در غیر این صورت باید فورا به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. شما در روز انجام لیفت صورت با نخ می توانید به منزل بازگردید و ظرف دو تا سه روز بعد نیز می توانید فعالیت های نرمال خود را آغاز کنید.  

معایب لیفت با نخ

از معایب لیفت با نخ می توان به قابل رویت بودن نخ ها زیر پوست اشاره کرد. مهارت اندک پزشک می تواند به بروز چنین مشکلی بیانجامد و یا ممکن است انجام لیفت صورت با نخ برای شما مناسب نبوده باشد. به هر حال انتخاب پزشک متخصص پوست مسلط و با مهارت می تواند احتمال بروز چنین مشکلاتی را کاهش دهد. از دیگر معایب لیفت صورت با نخ می توان به پارگی و تکان خوردن نخ ها اشاره کرد. در شرایط نادر ممکن است تغییراتی در موقعیت نخ ایجاد شود. این تغییرات می تواند به عدم تقارن در ظاهر صورت شما بیانجامد. در این شرایط ساده ترین راه حل این است که نخ جدیدی را کار بگذارید.

مراقبت بعد از لیفت با نخ  

مراقبت بعد از لیفت با نخ عبارت است از:

  • از فردی بخواهید تا حداقل به مدت 24 ساعت بعد از انجام لیفت صورت با نخ شما را در انجام فعالیت های روزمره یاری کند.  
  • صحبت کردن را در طول 24 ساعت بعد از انجام لیفت نخی صورت محدود کنید. به این ترتیب پوست شما سریع تر بهبود خواهد یافت.
  • در طول 24 ساعت بعد از لیفت صورت با نخ از جویدن پرهیز کنید. به مدت هفت روز تنها از غذاهای مایع و نرم استفاده کنید.
  • بعد از انجام لیفت صورت با نخ به شما مسکن داده خواهد شد.
  • در روزهای اول بعد از انجام لیفت صورت با نخ سعی کنید سر خود را بالا نگاه دارید تا مقدار تورم کاهش یابد.
  • به مدت سه هفته از انجام ماساژ صورت بپرهیزید.
دکتر شب بو جسری

دکتر شب بو جسری

متخصص پوست، مو و زیبایی
سرکار خانم دکتر شب بو جسری متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر شب بو جسری
برگرفته از: وبسایت http://www.costhetics.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه