تست پاپ اسمیر روش غربالگری سرطان دهانه رحم است. پاپ اسمیر وجود سلول های سرطانی یا پیش سرطانی را در دهانه رحم بررسی می کند. در طول تست پاپ اسمیر، سلول هایی به آرامی از دهانه رحم برداشته می شوند و سپس از لحاظ رشد غیر طبیعی آنالیز می گردند. این تست در مطب پزشک انجام می گیرد. تست پاپ اسمیر اندکی آزاد دهنده است اما معمولا موجب درد طولانی مدت نمی شود. در ادامه دکتر مژده تواضع متخصص زنان و زایمان به سوالاتی پیرامون تست پاپ اسمیر و غربالگری سرطان دهانه رحم پاسخ می دهند.

دروانا: 

 پاپ اسمیر: غربالگری سرطان دهانه رحم

قبل از انجام تست پاپ اسمیر توجه به چه نکاتی ضروری می باشد؟

قبل از انجام تست پاپ اسمیر هیچ محدودیت زمانی نداریم و در هر زمانی از سیکل قاعدگی این تست قابل انجام است. قبل از انجام تست پاپ اسمیر، باید سرویکس یا همان دهانه رحم به کمک پنبه یا گاز استریل تمیز شود که نمونه برداری طی این تست از سلول های دهانه رحم به درستی انجام گیرد.

آیا افرادی که نزدیکی جنسی ندارند نیز باید تیت پاپ اسمیر را انجام دهند؟

خیر. نیازی به انجام تست پاپ اسمیر در افرادی که رابطه جنسی ندارند وجود ندارد.

تست پاپ اسمیر هر چند سال یک بار باید تکرار شود؟

انجام این تست به صورت سالانه توصیه می گردد.

در چه مواردی انجام پاپ اسمیر توصیه نمی شود؟

به طور کلی انجام تست پاپ اسمیر به تمام خانم هایی که تماس جنسی دارند توصیه می گردد حتی افرادی که در گذشته هیسترکتومی انجام داده اند.

 

دکتر مژده تواضع

دکتر مژده تواضع

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دكتر مژده تواضع جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی دارای بورد تخصصی و عضو انجمن متخصصین زنان، زایمان و نازایی ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر مژده تواضع

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه