دکتر ژاله فاضل متخصص زنان و زایمان دبیر علمی سمینار پیشگیری از سرطان های بانوان عنوان کردند که بیماری زگیل تناسلی با سرعت زیادی در حال بیشتر شدن در بین مردان و زنان است و می توان از این بیماری با واکسن گارداسیل پیشگیری کرد.

دروانا:

دکتر ژاله فاضل سرجویی متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با حضور در سمینار دو روزه « پیشگیری از سرطان بانوان» بر اهمیت و ضرورت واکسیناسیون علیه سرطان های تناسلی و زگیل‌ تناسلی و ایجاد حساسیت خاص در قشر زنان و دختران جامعه تاکید کرد.

دبیر علمی سمینار دو روزه "پیشگیری از سرطان بانوان" با بیان اینکه زگیل‌ تناسلی بر اثر ابتلا به ویروس HPV ایجاد میشود گفت: واکسن HPV (گارداسیل) از ۹۰٪ موارد ابتلا به زگیل تناسلی پیشگیری می‌کند.
وی با تشریح مخاطرات و عواقب جدی این بیماری اظهار کرد: زگیل تناسلی شایعترین بیماری مقاربتی در کل دنیاست باقی ماندن این ویروس به مدت طولانی در بدن انسان می تواند کاملا بدون علامت بوده وبه تدریج به سرطان های مختلفی مثل سرطان دهانه رحم -ولو -واژن- آنوس-اوروفارنکس و مقعد و آلت تناسلی مردان منجر شود.


وی با بیان اینکه بیماری زگیل تناسلی در حال بیشتر شدن در بین مردان است، عنوان کرد: عفونت HPV و زگیل‌ تناسلی از طریق تماس پوست به پوست نیز منتقل می‌شود. این استاد دانشگاه با ارائه آمار و ارقامی از روند رو به رشد این بیماری در جوامع مدرن امروزی گفت: این بیماری که (کوندیلوما آکومیناتا Condylomata acuminata - یا زگیل تناسلی) نامیده میشود در آستانه اپیدمی شدن است و اگر تا سال گذشته روزانه یک تا دو نفر به این بیماری مبتلا می شدند اما امسال این رقم به 10 تا 15 مرد در یک روز رسیده است. 


دکتر ژاله فاضل متخصص زنان با تشریح جزئیات بیشتری از این بیماری افزود: زگیل های تناسلی زائده های گوشتی کوچکی هستند که ممکن است در هر قسمتی از ناحیه تناسلی زن یا مرد ظاهر شوند. عامل این بیماری نوعی ویروس است که از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی و یا پوست آلوده به ویروس و اغلب از طریق ارتباط جنسی، منتقل می شود. جراح و متخصص زنان و زایمان با ارائه راه های درمان این بیماری تصریح کرد: راه مطمئن پیشگیری از این بیماری تزریق واکسن است که بر اساس پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی از حدود 9 سالگی تا حداکثر 25 سالگی و پیش از شروع فعالیت جنسی باید تزریق شود. 


دکتر فاضل بیان کردند: ولی وقتی زگیل در کسی دیده می شود، نشانه آن است که ممکن است انواع دیگر ویروس هم از طریق جنسی به فرد منتقل شود و لازم است برای مقابله با این بیماری در گام نخست و در صورت بروز عارضه زگیل تناسلی به فرد واکسن گارداسیل 4 تزریق شود، زیرا انجام این واکسناسیون تا 70 درصد از اثرات مخرب سرطان های فوق و به ویژه سرطان دهانه رحم می کاهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اسلاید شو زیر را مشاهده نمایید:

دکتر ژاله فاضل

دکتر ژاله فاضل سرجویی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دكتر ژاله فاضل، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی زنان ایران می باشند.کولپوسکوپی از دانشگاه تهران می باشند.
 
تهیه شده: توسط دکتر ژاله فاضل سرجویی

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه