لقاح آزمایشگاهی یا آی وی اف مجموعه ای از روش های پیچیده است که برای درمان ناباروری یا مشکلات ژنتیکی و به عنوان یک روش کمک باروری به کار گرفته می شود. در این روش، تخمک های بالغ از تخمدان ها گرفته شده و در آزمایشگاه با اسپرم بارور می شوند. سپس رویان تشکیل شده یا همان سلول تخم داخل رحم لانه گزینی می شود. یک چرخه آی وی اف به دو هفته زمان نیاز دارد. میزان درصد یک آی وی اف موفق به فاکتورهای متعددی همچون سن، شرایط بارداری قبلی، نوع مشکل در ناباروری و ... بستگی دارد. در ادامه دکتر زهرا زاعریان متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون آی وی اف موفق پاسخ می دهند.

دروانا: 

 آی وی اف موفق

نشانه های آی وی اف موفق چیست؟

مثبت شدن تیتر HCG مهم ترین نشانه آی وی اف موقف است.

آیا کیفیت جنین در روش آی وی اف متمایز از جنینی است که به طور طبیعی ایجاد شده است؟

خیر.

بعد از آی وی اف موفق چه آزمایشاتی را باید انجام دهیم؟

آزمایشات لازم همانند آزمایشات مورد نیاز برای خانمی است که به طور طبیعی باردار شده است (آزمایشات روتین بارداری)

در مراقبت های بعد از آی وی اف باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

با افرادی که ای وی اف انجام داده اند باید همانند افرادی که به طور طبیعی باردار شده اند رفتار کرد و به طور کلی این افراد باید به یگ زندگی عادی ادامه دهند. بعد از انجام آی وی اف نیازی به محدود کردن فعالیت ها نیست مگر این که شرایط خاصی همچون خونریزی، سابقه زایمان زودرس و مشکلات قلبی ریوی وجود داشته باشد.  

دکتر زهرا زارعیان

دکتر زهرا زارعیان

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دكتر زهرا زارعيان جهرمی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی دارای فلوشیپ نازایی و IVF و گواهینامه لاپاراسکوپی و سونوگرافی می باشند. همچنین خانم دكتر زارعيان عضو انجمن باروری و ناباروری زنان ایران هستند.
 
پاسخ داده شده توسط دکتر زهرا زارعیان

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه